۱ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۱۶

قانعی:

مراکز تحقیقاتی مرتبط با قرآن در وزارت بهداشت ایجاد می‌شود

مراکز تحقیقاتی مرتبط با قرآن در وزارت بهداشت ایجاد می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از ارائه طرح تأسیس مراکز تحقیقاتی مرتبط با قرآن کریم در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی قانعی روز پنجشنبه در نخستین روز از جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب اظهار داشت: یک سال از عمر فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گذرد و ما در راستای منشور توسعه فعالیتهای قرآنی، کنگره‌های قرآن پژوهی و طب را در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه این کنگره‌ها در بیش از 40 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور برگزار شده است بیان داشت: برای برگزاری این کنگره‌ها کمیته ویژه‌ای تشکیل شده و امروز بانک اطلاعاتی جامعی به دست آمده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بر ضرورت آشنایی اساتید و دانشجویان با روش شناسی در قرآن پژوهی تاکید کرد و گفت: امروز باید با استفاده از فرامین و دستورالعمل‌های اسلام، زندگی مردم را تغییر داده و از آموزه‌های قرآنی برای بهبود زندگی و سلامت مردم بهره‌مند شویم.

قانعی با تشریح بیشتر روند برگزاری این جشنواره گفت: همه این اقدامات منطبق بر نقشه جامع علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انجام رسیده است و بیش از هزار مقاله از اساتید و دانشجویان با موضوع قرآن پژوهی و طب ارائه شده که از میان آنها 114 مقاله برتر انتخاب شد که در این جشنواره از صاحبان 14 اثر منتخب تجلیل می‌شود.

وی همچنین از ارائه طرح تأسیس مراکز تحقیقاتی مرتبط با قرآن کریم در این وزارتخانه خبر داد و گفت: مجله‌ای به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با عنوان قرآن و طب طراحی شده که به مقالات ارسالی به این مجله امتیازات علمی تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: جلسه‌ای برای آسیب شناسی مقالات و تألیفات اساتید و دانشجویان تشکیل شده تا اساتید راه صحیح قرآن پژوهی را یاد بگیرند و همواره به دو بعد سلامت روانی و جسمانی در کارهای پژوهشی خود توجه داشته باشند.

قانعی با بیان اینکه روش تحقیق و بهره برداری از آیات و احادیث در کارگاه‌های علمی در این جشنواره بحث و بررسی می‌شود اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در قم برگزار شده تا در هفته وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مصادیق برجسته این وحدت را پایه گذاری کنیم.

کد خبر 1490687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha