۳ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۲۱

صدرزاده در گفت‌وگو با مهر:

نمایش "حضرت زینب (س)" در ایوان شمس روی صحنه می‌رود

نمایش "حضرت زینب (س)" در ایوان شمس روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش "حضرت زینب (س)" خبر از آغاز اجرای این نمایش در آستانه فرا رسیدن ماه صفر، در تالار "ایوان شمس" داد.

سید سعید صدرزاده نویسنده و کارگردان این نمایش مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: این نمایش از فردا (یکشنبه چهارم دی ماه) در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌رود. نمایشی که در آن به وقایع و رویدادهای تاریخی منتهی به شکل‌گیری واقعه کربلا پرداخته خواهد شد.

وی افزود: نمایشنامه "حضرت زینب (س)" با 24 شخصیت اصلی و تقریبا همین تعداد شخصیت فرعی در سه پرده اجرا می شود. متن نمایشنامه همواره در فضای تراژدی، رئال و طنز در حال چرخش است و در آن ترکیبی از اندیشه و تاریخ ارائه می‌شود که گاهی کمدی و روضه‌خوانی چاشنی آن خواهد شد.

صدرزاده در ادامه افزود: این نمایشنامه در سه پرده اجرا می‌شود که پرده اول حال و هوایی طنز دارد، در پرده دوم به سراغ جنبه‌های تاریخی شکل‌گیری واقعه کربلا می‌رویم و مخاطب با یک شوک تاریخی مواجه می‌شود و پرده سوم نیز حال و هوای مرثیه‌خوانی دارد. این سه پرده با یک خط داستانی دقیق و محکم به یکدیگر پیوند می‌خورد.

به گفته صدرزاده مدت زمان این نمایش 120 دقیقه است و داستان با ورود اسرای کربلا به شهر شام آغاز می‌شود و در ادامه به حوادث منجر به شکل‌گیری واقعه کربلا و افرادی که در شکل‌گیری این واقعه دست داشتند پرداخته می‌شود. در پرده دوم به کاخ یزید می‌رویم و جلسه خصوصی یزید با اسراء کربلا  مورد توجه قرار می‌گیرد. در پرده سوم نیز واقعه خرابه شام تا رحلت حضرت زینب (س) مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارگردان نمایش "حضرت زینب (س)" در ادامه درخصوص بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند گفت: در این نمایش عطیه غبیشاوی در نقش حضرت زینب (س)، سید مجید عسگری در نقش امام حسن(ع)، سیدمحمد اطهری در نقش امام حسین(ع) مهدی قاسمی در نقش امام سجاد (ع)، فرشته صالحی در نقش حضرت رباب(س) و عسل احمدی در نقش حضرت رقیه(س) به روی صحنه خواهند رفت. همچنین نقش "معاویه بن ابی سفیان" توسط سید محمد اطهری، "یزید بن معاویه" توسط سید سعید صدرزاده، "سِرجون" توسط علی برنجیان، "ثمره بن جندب" توسط سید مجید عسگری، "هند بنت عامر" توسط فاطمه مزینانی، "رافائل" توسط فرزاد حاتمی و "خالد بن یزید" توسط حسن شیرخانی ایفاء می‌شود.


تمرین‌‌های این نمایشنامه از 45 روز قبل آغاز شده و اجرای صحنه ‌ای آن از یکشنبه چهارم دی ماه به مدت 30 شب متوالی از ساعت 18 الی 20 صورت خواهد گرفت.

نمایشنامه "حضرت زینب (س)" 10 سال به طور پیوسته در سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و... اجراهای ارگانی و سازمانی داشته و اجرای اخیر، تازه‌ترین و جدیدترین اجرای آن پس از چندین سال است.
سید سعید صدرزاده نویسنده و کارگردان این نمایشنامه است و در تولید و اجرای آن این عوامل حضور دارند: مشاور مذهبی: حجه الاسلام سید احمد محی‌الدین میرمرشدی، ناظر تولید: علیرضا ناصری، مدیر تولید:علیرضا بیات، دستیار تولید: مصطفی خراشادی، طراح چهره پردازی: علیرضا خورشید، طراح صحنه: حسین هاتفی کیا، مدیر صحنه: علیرضا کاغذچی، طراح لباس: مرجان اکبری، سرپرست تیم خیاطی: صغری کاظمی، موسیقی: بهزاد خدارحمی، دستیار اول کارگردان: مجید عسگری، برنامه ریز: محمد حسین سلطانی، منشی صحنه: لیلا الکایی، مدیر روابط عمومی: مهری توکلیان، تصویربردار پشت صحنه:سجاد مشحون.
این نمایش به تهیه‌کنندگی معاونت امور فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران از یکشنبه 4 دی‌ماه از ساعت 18 الی 20 در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌رود. 
 

کد خبر 1491802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha