۴ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۰۱

عباس نژاد خبرداد:

اتصال دو ایستگاه هوای شهر ارومیه به شبکه ملی پایش کشور

اتصال دو ایستگاه هوای شهر ارومیه به شبکه ملی پایش کشور

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای برنامه پایش آلودگی هوای شهری دو ایستگاه هوای شهر ارومیه به شبکه ملی پایش کشور متصل شد.

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه با بیان اینکه دو ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر خوی و بوکان و همچنین یک ایستگاه در ارومیه نیز جهت وصل در حال بررسی و تجهیز است افزود: این ایستگاهها قادر به سنجش آلاینده های CO،2SO،NOX،PM هستند.

وی همچنین از راه ‌اندازی سیستم آنلاین شناسایی آلاینده‌های هوای در آذربایجان غربی خبر داد و بیان داشت: این مرکز توانایی اخذ داده های پایش شده در سیستم های سنجش آلاینده‌های هوا را دارد و اطلاعاتی که از واحدهای صنعتی در زمینه آلایندگی آنها در طرح پایش به دست می ‌آید به صورت آنلاین وارد این مرکز شده و میزان آلایندگی هر یک از واحدهای صنعتی در استان ثبت می ‌شود.

عباس نژاد پایش میزان ذرات آلاینده، گازهای سمی و گازهای خروجی از دودکش ‌ها و کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه‌های صنعتی و خانگی به همراه صدور اخطار در صورت افزایش آن از حد مجاز و استاندارد به واحد مذکور را از ویژگی های این سیستم عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به تجهیز شهرک صنعتی شماره یک ارومیه به سیستم پایش آنلاین آلودگی گفت: با هدف کنترل آلودگی کارخانجات سیمان،نیروگاهها و صنایع فولاد و همچنین واحد صنعتی پویا زرکان تکاب و پتروشیمی ارومیه و میاندوآب نیز در آینده نزدیک باید به این سامانه تجهیز شوند.

وی ادامه داد: با نصب سیستم پایش آنلاین آلودگی، میزان آلایندگی این واحدها اندازه‌ گیری و از طریق سیستم آنلاین به مرکز کنترل پایش آلودگی در اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ارسال می‌ شود.

عباس نژاد، کنترل میزان آلایندگی واحدهای صنعتی و تسریع در تشخیص نواقصات سیستم در بخش‌های مختلف واحدهای صنعتی از طریق سیستم‌هایی که در واحدهای صنعتی نصب می ‌شود را از دیگر مزیت ‌های نصب سیستم آنلاین پایش آلودگی هوا اعلام کرد.

کد خبر 1492610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha