۷ دی ۱۳۹۰، ۲۳:۱۴

رسانه های اسرائیل چه نوشتند/

پیشنهاد نتانیاهو به سودان جنوبی/هنوز تصمیمی برای جنگ گرفته نشده است

پیشنهاد نتانیاهو به سودان جنوبی/هنوز تصمیمی برای جنگ گرفته نشده است

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل : رسانه های رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه از برگزاری نشست فوق العاده کابینه امنیتی این رژیم برای بررسی اوضاع مرزهای فلسطین اشغالی با نوار غزه و مصر و همچنین جزئیات پیشنهاد بنیامین نتانیاهو به رئیس جمهوری سودان جنوبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بررسی اوضاع مرزهای مصر و غزه در نشست کابینه رژیم صهیونیستی و پیشنهاد نتانیاهو به سیلواکر رئیس جمهوری سودان جنوب در خصوص احداث اردوگاههای بزرگ برای افراد نفوذی" از جمله محورهای خبری رسانه های رژیم اسرائیل در روز چهارشنبه است.

رادیو اسرائیل و ادعای خنثی شدن عملیات جهاد اسلامی

این رسانه مدعی شده است که حمله هوایی اسرائیل به یک مرکز وابسته به جهاد اسلامی در غزه، عملیات مبارزان در مرزهای مصر و فلسطین اشغالی را خنثی کرده است.

این رسانه شنیداری در تلاش برای توجیه جنایت اخیر صهیونیستها در نوار غزه که چند شهید و زخمی به جا گذاشت به نقل از منابع نظامی بلندپایه در ارتش اسرائیل ادعا کرد یک هسته مسلحانه وابسته به جنبش جهاد اسلامی که روز گذشته هدف حملات هوایی تل آویو قرار گرفت درصدد ارتکاب تجاوز مسلحانه! به مرزهای مصر و اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) بوده است.

رادیو اسرائیل به نقل از منابع مذکور گزارش داده است اعضای این هسته تصمیم داشتند از نوار غزه به منطقه مرزی از طریق شبکه جزیره سیناء بروند تا عملیاتی مشابه عملیات ماه آگوست گذشته در شهر ایلات را انجام دهند.

خاطر نشان می شود در دو حمله هوایی اخیر ارتش رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه یک فلسطینی شهید و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

البته رادیو اسرائیل به نقل از منابع سیاسی صهیونیست اعلام کرد هر چند حماس مسئول تشدید اوضاع نیست، اما احتمال اینکه در آینده دست به حملات موشکی بزند، بعید نیست.

یدیعوت آحارونوت و افشای پیشنهاد نتانیاهو به سودان جنوبی

این روزنامه از پیشنهاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهوری سودان جنوبی درباره احداث اردوگاههای بزرگ برای افراد نفوذی خبر داد.

این روزنامه نوشت بنیامین نتانیاهو در جریان سفر اخیر میاردیت سیلواکر(سالواکر) به اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) پیشنهادی به وی ارائه کرده است که بر اساس آن اردوگاههای بزرگ برای پناه دادن به تمام آفریقایی هایی که اسرائیل آنها را پس از دستگیری در جریان نفوذ به اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) به کشورهایشان بر می گرداند، احداث شود.

یدیعوت آحارونوت افزود نتانیاهو همچنین پیشنهاد داده است که ژنرال ویکتور بار رگیل مدیر سابق دفتر وزارت جنگ اسرائیل مسئولیت اداره این بازداشتگاهها و نظارت بر آن را به عهده گیرد.

 نتانیاهو پیشتر از تصمیم خود برای سفر به چند کشور آفریقایی برای بررسی مسئله نفوذ مهاجران آفریقایی به اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) خبر داده است، این سفر از ابتدای سال آینده میلادی آغاز می شود.

بر اساس آخرین گزارش منابع صهیونیست، تعداد آفریقایی هایی که به داخل اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) نفوذ کرده اند در خلال سال جاری میلادی به 13 هزار و 410 نفر می رسد.
 
معاریو و تصمیم اسرائیل برای ایجاد واحد جدید ضد ایرانی

به گزارش مهر، این روزنامه از تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای جذب دختران در واحد جدیدی علیه ایران خبر داد.

این روزنامه نوشت وزارت دفاع(جنگ) اسرائیل برای جذب دختران در سازمان اطلاعات نظامی موسوم به "آمان" به منظور توسعه فعالیتها ضد ایران تلاش می کند و نام آن را مجموعه فارسی خواهد گذاشت.

معاریو نوشت تعدادی از دختران به یکی از پایگاه نظامی رسیده اند تا در جریان اهمیت فعالیت نظامی به منظور تشویق آنها برای پیوستن به ارتش اسرائیل قرار گیرند.

این روزنامه افزود این دختران از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و شایستگی بالایی برای کار در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل دارند.
 
با این حال این دختران از نگرانی های خود در خصوص فعالیت در ارتش اسرائیل خبر داده اند، اما ارتش این رژیم به آنها وعده فراهم کردن شرایط مناسب برای آنها را داده است.
 
به ادعای این روزنامه، این دختران متدین هستند و از این نگران هستند که کار در ارتش اسرائیل به دیانت آنها لطمه بزند!

هاآرتض و مخالفت اسرائیل با برگزاری مراسمی درباره جنگ 22 روزه

این روزنامه نوشت دانشگاه اسرائیلی حیفا برنامه ای را که قرار بود امروز چهارشنبه در داخل دانشگاه به مناسبت سومین سال جنگ اسرائیل علیه نوار غزه برگزار شود، لغو کرد.

هاآرتض نوشت این برنامه را دانشجویان عرب(اعراب مقیم مناطق اشغالی 1948) در دانشگاه قصد داشتند برگزار کنند، این دانشگاه در توجیه لغو این برنامه اعلام کرده است که سازمان دهندگان آن مطالبی را در این برنامه قصد داشتند مطرح کنند که طی آن اقدامات اسرائیل در طی جنگ علیه غزه به جنایت فاشیستی توصیف شده بود.

این دانشجویان در بیانیه ای اعلام کرده بودند به مناسبت سومین سالگرد عملیات "سرب گداخته" فاشیستی علیه غزه که طی آن صدها فلسطینی کشته شدند، می خواهیم با فلسطینی هایی که سالها در سایه محاصره غیر انسانی غزه از سوی اسرائیل زندگی می کنند و از جنگ و جنایات علیه غزه رنج کشیده اند، ابراز همبستگی کنیم.

این اقدام صهیونیستها دروغ بودن ادعای اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با توصیف سرزمین غصب شده ملت فلسطین به عنوان کشور صهیونیستها مدعی شده بود در این مکان، دموکراسی واقعی وجود دارد.

رادیو اسرائیل

این رسانه از نشست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دیگر اعضای کابینه امنیتی این رژیم برای بررسی اوضاع مرزهای مصر وغزه خبر داد.

این رسانه نوشت کابینه امنیتی اسرائیل موسوم به کابینت صبح امروز چهارشنبه به ریاست بنیامین نتانیاهو نشست فوق العاده ای را برای بررسی آخرین تحولات امنیتی در مرزهای فلسطین اشغالی با مصر و غزه برگزار کرد.

به گفته منابع سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در گفتگو با این رسانه، محافل سیاسی در تل آویو همچنان به ارزیابی های امنیتی خود ادامه می دهند، اما تا کنون تصمیمی برای انجام عملیات نظامی گسترده و تمام عیار در نوار غزه گرفته نشده است.
 

کد خبر 1495986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha