۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۴۹

تعیین ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن

تعیین ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن

طی چهاردهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که 17 دی به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی تشکیل شد، ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن در دانشگاهها در سال 1390 به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان این مطلب افزود: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است طی مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نسبت به پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه های غیردولتی و شبانه در سال 90 که حافظ کل قرآن کریم هستند اقدام کند.

وی گفت: دانشجویان متقاضی استفاده از این مزایا می توانند با ارائه مدارک دال بر حفظ قرآن کریم به این سازمان، وجوه ثبت نام خود در دانشگاه را دریافت کنند.

قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه به موضوع بررسی امور قرآنی در استانها و تشکیل شوراهای استانی قرآنی در این جلسه شورا اشاره و اذعان کرد: بر اساس مصوبه جلسه دوم شورای توسعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد موضوع را بررسی و پیشنهاد دولت را در این خصوص به شورا ارائه دهد که این پیشنهاد واصل و در دستور  جلسه قرار گرفت.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبات شورا در خصوص شوراهای قرآنی در استان‌ها بدین ترتیب اعلام کرد:

1. هماهنگی امور قرآنی و پیگیری تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سطوح استانی و شهرستانی منحصراً از طریق شورای فرهنگ عمومی استان انجام شود و مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جهت پیگیری و اجرا، علاوه بر دستگاهها به رؤسای شورای فرهنگ عمومی استانها نیز ابلاغ می شود.

2. در مواردی که دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بررسی امور حوزه قرآنی است از صاحبنظران مؤسسات قرآنی مردمی و سایر نهادهای مرتبط دعوت شود. همچنین مقرر شد عضویت سازمان اوقاف و امور خیریه در شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی و استانی پیگیری شود.

3. بر عضویت دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی تأکید و مقرر شد که موضوع توسط دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین از تصویب پیگیری سازوکار هماهنگی اجرای این مصوبات خبر داد و گفت: محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ که طبق مصوبه جلسه اول شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حضور رئیس جمهور مسئول هماهنگی امور قرآنی در سطح ملی است ـ در شورای فرهنگ عمومی موجب افزایش ضمانت پیگیری و مدیریت امور قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استانها است. 

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر ضرورت اهتمام بیشتر اعضای شورا، خصوصاً وزرای محترم بر حضور منظم در جلسات تأکید کرد.

کد خبر 1504396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha