۱۹ دی ۱۳۹۰، ۸:۲۵

فعالیت مجمع نویسندگان دفاع مقدس ارتباطی به بنیاد حفظ آثار ندارد

فعالیت مجمع نویسندگان دفاع مقدس ارتباطی به بنیاد حفظ آثار ندارد

عضو شورای مرکزی مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات دفاع مقدس گفت: این مجمع مستقل است و ارتباطی میان فعالیت آن و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود ندارد.

حجت الاسلام حسین زکریایی، عضو شورای مرکزی مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تایید نشدن فعالیت این مجمع از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس یک تشکل مردم‌نهاد ((NGO است که به صورت مستقل در اداره ثبت شرکت‌ها و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده و به فعالیت می‌پردازد. بنابراین فعالیت آن ارتباطی با بنیاد حفظ آثار ندارد.

وی گفت: اساسنامه مجمع موجود است و در صورت لزوم رسانه‌ای نیز می‌شود. در این اساسنامه قید شده است که فعالیت مجمع خبرنگاران و نویسندگان هیچ ارتباطی با بنیاد حفظ آثار ندارد.

زکریایی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار سال گذشته در اقدامی عجیب کانونی را با عنوان کانون خبرنگاران و نویسندگان برای مقابله با ما ایجاد کرد که موفق نبود و نتوانست نیرویی را به خود جذب کند.

این عضو هیئت موسس مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس با بیان اینکه این نوع از اظهارات از سوی بنیاد ارتباطی با فعالیت‌های تعریف شده در این نهاد ندارد، گفت: نامه‌ای از سوی رئیس بنیاد خطاب به مجمع صادر شده است که در آن تصریح شده فعالیت مجمع ارتباطی با بنیاد نداشته و مستقل است.

زکریایی با اشاره به اساسنامه مجمع تاکید کرد: هرگونه تغییر در اساسنامه، مجمع مربوط به اعضای آن است و لزومی به اطلاع‌رسانی درباره آن به بنیاد حفظ آثار وجود ندارد.

سرتیپ 2 پاسدار، داوود غیاثی راد، معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دیروز شنبه با ارسال نمابری به رسانه‌ها، ماهیت مجمع خبرنگاران دفاع مقدس را مورد تردید قرار داده بود.

وی در این نمابر تأکید کرده بود: «مجمع از اهداف اساسنامه و سند ثبت‌شده در روزنامه رسمی کشور (شماره 18997 به تاریخ 15/09/1384) عدول کرده است و هیچگونه هماهنگی و همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نداشته و جشنواره‌ای را که با مضمون دفاع مقدس برگزار می‌نمایند به تایید این بنیاد نرسیده است. ضمناً هیچ‌یک از مراکز استان‌ها و نمایندگی‌های این بنیاد ارتباط با این مجمع ندارند. علیهذا مصاحبه دبیر مجمع و دبیر جشنواره دوازدهم مورد تایید این بنیاد نمی‌باشد.»

روز گذشته نیز سعید علامیان، دبیر مجمع یادشده در گفتگو با مهر نسبت به این موضع‌گیری بنیاد حفظ آثار واکنش نشان داده بود.

دیروز برخی سایت‌های خبری، مورد تردید قرار دادن ماهیت این مجمع را مشابه حذف و انحلال خانه سینما دانسته‌اند.

کد خبر 1504803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha