۱۹ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۰۴

رحمان زاده خبر داد:

اصلاح 76 نقطه پرحادثه در جاده های آذربایجان غربی

اصلاح 76 نقطه پرحادثه در جاده های آذربایجان غربی

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی از حذف و اصلاح 76 نقطه پرحادثه در جاده های استان طی سال جاری خبر داد.

علیرضا رحمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اجرای طرحهای هوشمند سازی دستگاههای اجرایی دخیل در امر ایمن سازی جاده های استان، تعیین مشخصات جغرافیایی مقاطع پرحادثه با فناوری GIS و تحلیل داده های آماری در سامانه مرکز مدیریت راهها و نیز آشکارسازی نقاط پرحادثه برای رانندگان به منظور رعایت نکات ایمنی در زمینه اصلاح مقاطع پرحادثه راههای ارتباطی استان در جهت افزایش ضزیب ایمنی جاده های استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به احداث 220 کیلومتر بزرگراه در محدوده راه های استان بیان داشت: درحال حاضر ساخت بیش از 300 کیلومتر بزرگراه در دست اقدام است که در سه سال آینده به بهره برداری می رسند.

رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی از اجرای 28 پروژه بزرگ راهسازی با هدف احداث و بازسازی 368 کیلومتر راه ارتباطی در استان با مجموع 358 میلیارد ریال طی سالجاری خبر داد و اظهارداشت: طرح احداث بزرگراه ارومیه – میاندوآب به طول 145 کیلومتر و بزرگراه سلماس – تسوج بطول 31 کیلومتر ، احداث بزرگراه ارومیه – سرو به طول 50 کیلومتر، بزرگراه ارومیه – سلماس به طول 75 کیلومتر و نیز بزرگراه شهید کلانتری بطول 30 کیلومتر، بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه بطول 75 کیلومتر از اهم این طرح هاست.

رحمان زاده از تبدیل بیش از300 کیلومتر راه فرعی به راه اصلی خبرداد و گفت: بهسازی محور ارومیه – اشنویه، تعریض محور نقده – پیرانشهر، استانداردسازی محور پیرانشهر - سردشت، محور مهاباد – سردشت؛ بهسازی محور خوی – چالدران از مهمترین پروژه های در دست اجرای بخش راه و ترابری آذربایجان غربی است.

وی تراکم نسبی جاده های استان را 19 درصد با احتساب راههای روستایی اعلام کرد و یادآورشد: آذربایجان غربی از لحاظ شاخص تراکم جاده ها بین 10 استان اول کشور قرار دارد و سالانه بودجه کلانی برای ترمیم، بهسازی و نگهداری راههای آن نیاز است.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی همچنین اعتبار مصوب ابلاغی اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی در سالجاری را به صورت ملی و استانی یک هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تا سه ماهه سوم امسال حدودا 50 الی 60 درصد از این میزان برای حوزه راه و ترابری استان تخصیص یافته است.

وی از اجرای عملیات لکه گیری آسفالت به مساحت 305 هزار و 346 متر مربع در محورهای مواصلاتی استان در طول سالجاری خبرداد و اعلام کرد: این عملیات لکه گیری آسفالت در اصلی ترین محورها چون بزرگراه ارومیه- سلماس، محور ارومیه – اشنویه – پیرانشهر، جاده سلماس – تسوج، محور سلماس – خوی- ایواوغلی، جاده مهاباد – میاندوآب – بوکان، راه ارتباطی ایواوغلی – ماکو- بازرگان انجام شده است.

رحمان زاده یادآور شد: امسال تناژ عملیات روکش آسفالت در بزرگراه ها، راههای اصلی و فرعی استان به 656 هزار و 316 تن رسیده و همچنین عملیات بازسازی آسفالت در 300 کیلومتر از راههای روستایی منطقه انجام شده است.

آذربایجان غربی دارای 17 شهرستان و دو هزارو 873 روستا است که 842 کیلومتر راه اصلی و دو هزار و 37 کیلومتر راه فرعی، 155 کیلومتر راه دسترسی، هفت هزار و 328 کیلومتر راه روستایی و هزار کیلومتر راه مرزی در این استان وجود دارد که می توان گفت شبکه وسیعی از جاده ها ی کشور در این منطقه گسترش یافته است.

کد خبر 1505317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha