۱۹ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۴۲

شورای فرهنگ قرآنی تصویب کرد:

تعیین ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن در دانشگاه‌ها

تعیین ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن در دانشگاه‌ها

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قرآن در دانشگاه‌ها، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه موظف شد نسبت به پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان حافظ قرآن، اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید محمدی در چهاردهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلا ب فرهنگی، در محل دبیرخانه برگزار شد، افزود: سازمان اوقاف موظف شد پس از تبادل مبادله موافقنامه با معاونت برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رئیس­جمهور نسبت به پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه­های غیردولتی و شبانه در سال 90 که حافظ کل قرآن کریم هستند اقدام کند.

وی ادامه داد: دانشجویان متقاضی استفاده از این مزایا می­توانند با ارائه مدارک مثبته دال بر حفظ قرآن کریم به این سازمان، وجوه ثبت نام خود در دانشگاه را دریافت کنند.

قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه ضمن اشاره به بررسی امور قرآنی در استان­ها و تشکیل شوراهای استانی قرآنی در این جلسه شورا گفت: بر اساس مصوبه جلسه دوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد تا موضوع را بررسی و پیشنهاد دولت را در این خصوص به شورا ارائه دهد که این پیشنهاد واصل و در دستور این جلسه قرار گرفت.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تشریح مصوبات این شورا، در خصوص شوراهای قرآنی در استان‌ها گفت: هماهنگی امور قرآنی و پیگیری تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سطوح استانی و شهرستانی منحصراً از طریق شورای فرهنگ عمومی استان انجام شده و مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جهت پیگیری و اجرا، علاوه بر دستگاه­ها به رؤسای شورای فرهنگ عمومی استان­ها نیز ابلاغ می­شود.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: بر عضویت دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی تأکید و مقرر شد که موضوع توسط دبیرخانه­ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود.

کد خبر 1505511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha