۲۶ دی ۱۳۹۰، ۲۱:۴۳

امینی:

واگذاری امور خدماتی ثبت احوال اردبیل به بخش خصوصی

واگذاری امور خدماتی ثبت احوال اردبیل به بخش خصوصی

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اردبیل گفت: امور خدماتی سازمان ثبت احوال این استان به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله امینی شامگاه دوشنه در جلسه هماهنگی روسای ثبت احوال شهرستانهای استان اظهار داشت: طبق اصل 44 قانون اساسی کارهای خدماتی و تصدی گری سازمان ثبت احوال به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی اجرای طرح آرشیو الکترونیکی را از جمله امورات واگذاری به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: به منظور جلوگیری از هزینه اضافه در خرید برخی دستگاه ها، طرح آرشیو الکترونیکی به بخش خصوصی واگذار شد و این بخش با نظارت اداره کل فعالیت می کند.

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان از آرشیو 60 درصدی اسناد در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد استان تا پایان سال 91 به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه برای واگذاری امور ثبت احوال به بخش خصوصی در هر شهری به ازای هر 100 هزار نفر مجوز گشایش یک پیشخوان خدمات دولتی داده می شود، تصریح کرد: در شهر اردبیل چهار پیشخوان خدمات دولتی فعالیت می کرد و اخیرا مجوز یک پیشخوان دولتی نیز صادر شد.

امینی با اشاره به انجام 20 درصد خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولتی ابراز داشت: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان  تدارک دیده شده و این میزان در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.

صدور ماهانه پنج هزار شناسنامه مکانیزه در استان

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال 90 صدور شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل آغاز شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 هزار شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل صادر شده که به طور متوسط هر ماه شامل پنج هزار شناسنامه است.

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان صدور گواهینامه مکانیزه در تمامی شهرستانها را ممکن دانست و یادآور شد: هم اکنون در تمامی شهرستانها شناسنامه های جدید یا تعویضی به صورت مکانیزه صادر می شود و این کار در شهر اردبیل توسط دفاتر پیشخوان پنجگانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه هنوز برای صدور شناسنامه مکانیزه فراخوان عمومی صورت نگرفته است، عنوان کرد: به دلیل عدم وجود امکانات فنی لازم فراخوانی برای تعویض شناسنامه ها انجام نشده و تنها به تبلیغات چهره به چهره در دفاتر پیشخوان اکتفا می شود.
 

کد خبر 1511190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha