۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۹:۱۲

عزیزی خبر داد:

تردد شناورهای غیرمجاز در آبهای هرمزگان ممنوع شد

تردد شناورهای غیرمجاز در آبهای هرمزگان ممنوع شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: استاندار هرمزگان از ممنوعیت تردد شناورهای مسافری غیرمجاز و فاقد استاندارد در آبهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی عصر یکشنبه پس از عیادت از مجروحان حادثه شناور مسافری غرق شده در آبهای بندرعباس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روز گذشته یک فروند شناور مسافری با 22 سرنشین با وجود نامساعد بودن شرایط جوی از جزیره هرمز به سمت بندرعباس حرکت کرد که متاسفانه دچار حادثه شد و 16 نفر از سرنشینان آن جان باختند.

وی ادامه داد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان و همچنین اداره کل بنادر دریانوردی هرمزگان به علت نامناسب بودن شرایط آب و هوایی روز گذشته تردد شناورهای مسافری در استان هرمزگان ممنوع بود اما ناخدای شناور با بی احتیاطی و عدم توجه به ممنوعیت تردد به سوی بندرعباس حرکت کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات گروههای امداد و نجات پس از اطلاع یافتن از وقوع حادثه، عنوان کرد: گروههای امداد و نجات دریایی بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضر شدند و آنچه که در توان داشتند را برای نجات مسافران انجام دادند اما متاسفانه با این وجود 16 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند.

عزیزی با اشاره به تلاش مسئولان مربوط برای ریشه یابی این حادثه، بیان داشت: باید براساس کار کارشناسی تمامی جوانب این حادثه بررسی شود و مطمئن باشید با هرفرد و یا مجموعه ای که در به وجود آمدن این حادثه مقصر بوده، برخورد خواهد شد.

وی به ممنوعیت تردد شناورهای غیرمجاز در آبهای استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: با تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد قرار شد تا از تردد شناورهای غیرمجاز و بی کیفیت که نمی توانند مسافران را به درستی جا به جا کنند، در آبهای استان هرمزگان جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: از امروز نیروهای دریابانی استان هرمزگان از فعالیت شناورهای مسافری غیر مجاز و فاقد صلاحیت در آبهای استان هرمزگان جلوگیری خواهند کرد و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز موظف شد تا صلاحیت تمامی شناورها را بررسی کند.

عزیزی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی شناورها، تصریح کرد: از امروز اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان وضعیت تمامی شناورها را بررسی خواهد کرد و از تردد شناورهایی که فاقد استانداردهای لازم باشند، جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در بررسی عوامل وقوع حادثه غرق شدن شناور مسافری در آبهای بندرعباس سرعت را فدای دقت نخواهیم کرد و کمیته ای کارشناسی را مامور بررسی علل وقوع این حادثه کرده ایم.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به لزوم تقویت نیروهای امداد و نجات دریایی استان هرمزگان، اظهار داشت: حتما یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد تقویت نیروهای امداد و نجات دریایی استان هرمزگان و تامین امکاناتی همچون بالگردهای مجهز و سایر امکانات مورد نیاز این گروههاست.

عزیزی بار دیگر تاکید کرد: پس از بررسیها عوامل و مقصران حادثه غرق شدن شناور معرفی خواهند شد و با مقصران به میزان کوتاهی آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش مهر، جلسه اضطراری شورای تامین استان هرمزگان بعد از ظهر امروز در محل استانداری هرمزگان برگزار شد و پس از این جلسه استاندار هرمزگان به همراه تعدادی از مدیران استان از وضعیت تردد شناورهای مسافری در اسکله شهید حقانی بازدید کرد.

استاندار هرمزگان سپس با حضور در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از مجروحان این حادثه عیادت کرد.

کد خبر 1515515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha