۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۵۵

در گفتگو با مهر اعلام شد:

فروش سهام نخستین کارخانه LNG ایران به بخش خصوصی

فروش سهام نخستین کارخانه LNG ایران به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران با تشریح آخرین وضعیت پیشرفت ساخت نخستین کارخانه تولید LNG ایران، از فروش بخشی از سهام کارخانه ایران LNG به عنوان راهکار جدید تامین منابع مالی این طرح گازی خبر داد.

علی خیراندیش در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی ساخت کارخانه ایران  LNGگفت: در حال حاضر پیشرفت کل ساخت این کارخانه گاز مایع به بیش از 55 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران با تاکید بر اینکه تاکنون در بخش ساخت اسکله ها حدود 81 درصد، مخازن ذخیره سازی ال.ان.جی و ال.پی.جی 76 درصد و نیروگاه حدود 70 درصد پیشرفت اجرایی حاصل شده است، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ساخت واحد شیرین سازی گاز 50 درصد، واحد مایع سازی گاز 26 درصد و آفسایت حدود 40 درصد پیشرفت اجرایی حاصل شده است.
 
این مقام مسئول همچنین از فروش بخشی از سهام کارخانه ایران LNG به عنوان راهکار جدید تامین منابع مالی این طرح یاد کرد و افزود: همچنین تضامین لازم برای دریافت وام از بانکهای داخلی و خارجی از سوی سهامداران اخذ شده است.
 
اخیرا برای آغاز تولید زودهنگام LNG در کارخانه ایران ال.ان.جی برنامه ریزی شده است به طوریکه قرار است با اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار با تکمیل نخستین واحد شیرین سازی و مایع سازی گاز طبیعی، تولید و صادرات محموله‌های LNG ایران شتاب بگیرد.
 
بر این اساس پیش بینی می شود نخستین تولید LNG ابتدا با 50 درصد ظرفیت کمتر از 2 سال آینده راه اندازی شود ضمن آنکه با افزایش ظرفیت تولید LNG در ترین اول سپس دومین ترین تولید LNG راه اندازی خواهد شد.
 
در حال حاضر 3 توربین نیروگاه کارخانه ایران.ال.ان.جی  راه اندازی شده است که با این توان تولید برق امکان راه اندازی طرح تولید زودهنگام LNG وجود دارد ضمن آنکه مطابق با برنامه زمان بندی توربین 6 و 7 نیروگاه ایران ال.ان.جی سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
 
از سوی دیگر پیش بینی می شود نخستین واحد شیرین سازی گاز تا سال آینده و در صورت تامین منابع امکان مایع سازی گاز تا دو سال آینده فراهم شود.
 
به گزارش مهر، هدف از اجرای دو ردیف پروژه ایران ال ان جی تولید سالانه 10 میلیون و 800 هزار تن گاز مایع شده بوده که ساخت آن در منطقه تنبک عسلویه در حال انجام بوده که پیش بینی می شود با صدور محصولات این طرح گازی روزانه حداقل 20 میلیون دلار درآمد نصیب کشور شود.
کد خبر 1516936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha