۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۲۷

هاشمی خواستار شد/

مجتمع های بین راهی در مسیر گناباد ایجاد شود

مجتمع های بین راهی در مسیر گناباد ایجاد شود

گناباد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر گناباد خواستار ایجاد مجتمع های بین راهی با توجه به موقعیت مکانی این شهرستان در مسیر ورودی زائران و گردشگران به خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پورهاشمی صبح چهارشنبه در جلسه شورای شهر گناباد اظهار داشت: گناباد در شاه راه جاده آسیایی جنوب به شمال کشور و ورودی و خروجی استان قرارگرفته است.

وی افزود: شهر گناباد دارای بهترین قنات دنیا و صنایع دستی در کشور است و ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف دارد، حاشیه شهر گناباد پتانسیل بسیار قوی برای ایجاد مجتمع بین راهی است.

پورهاشمی گفت: از مشهد هر 70 کیلومتر یک مجتمع بین راهی خیلی خوب وجود دارد ولی از فیض آباد تا خضری که 120 کیلومتر است هیچ گونه مجتمعی یافت نمی شود.

وی بیان داشت: اگر این مجتمع بین راهی در این منطقه ایجاد شود با توجه به مرقد علامه بهلول و مسیر راه می توانیم خدمات خوبی ارائه دهیم که در این مکان ایجاد اشتغال و بحث توریستی و گردشگری را در شهرستان خواهیم داشت.

پورهاشمی با بیان اینکه در شهر گناباد پتانسیلهای زیادی وجود دارد که می توانیم آنها را تقویت کنیم افزود: همه مسئولین گناباد با یکدیگر همدل و همراهند و همین امر یکی از دلایل پیشرفت گناباد در دوره اخیر است.

مسئول مجتمع های بین راهی آستان قدس رضوی نیزگفت: شهردار آیینه شهر و شهرداری تنها جایی است که مردم با آن سروکار و انتظار دارند.

باقری با بیان اینکه در چند سال اخیر تحولات زیادی در شهرداری های کشور ایجاد شده است افزود: در 17 استان کشور 17 مجتمع بین راهی توسط آستان قدس ساخته شده است که در تمام این مجتمع ها آستان قدس هزینه بسیار بالایی کرده است و در بحث نگهدری مجتمع ها باید تاکید و دقت خاصی داشت.

وی با بیان اینکه این مجتمع ها به دستور مقام معظم رهبری ساخته می شود افزود: آستان قدس برای ساخت این مجتمع ها برنامه های زیادی دارد به طوری که در سال 90 نزدیک به یک  میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای ساخت مجتمع های بین راهی در نظر گرفته شده و اعتبارات جاری نیز که بسیار زیاد است و این در حالی است که بهترین مصالح و امکانات برای این مناطق به کار برده می شود.

باقری با بیان اینکه در شهرداری و شورای شهر هدف پیشرفت شهر است افزود: شهردار نباید فقط به فکر شهرداری باشد بلکه باید به تمامی اداراتی که ساخت و ساز انجام می دهند کمک و همفکری دهد.

وی تصریح کرد: تمام مسائل شهر باید با طرحهای شهرداری و شورای شهر که ایجاد می شود منطبق باشد.

وی با بیان اینکه گناباد جاذبه دارد نه دافعه افزود: شهرستان گناباد شهری با قدمت بسیار زیاد و مردمی پاک و صادق که باید به ظرفیت های این شهر توجه ویژه داشت.

کد خبر 1522872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha