۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۰۶

فیلم مستند "زنان ماهیگیر جزیره هنگام" تولید شد

فیلم مستند "زنان ماهیگیر جزیره هنگام" تولید شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: فیلم مستند "زنان ماهیگیر جزیره هنگام" در شبکه استانی سیمای خلیج فارس تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیرین وحیدی  تهیه کننده و کارگردان این مستند گفت: زنان ماهیگیر جزیره هنگام در یک قسمت 41 دقیقه ای به سفارش صداوسیمای مرکز خلیج فارس تهیه شده است.

وی افزود: داستان این مستند راجع به زنان ماهیگیر جزیره هنگام است که فعالیت و سختکوشی آنان را برای به دست آوردن روزی خود و خانواده از طریق فیلم به نمایش در می آید و در کنار آن نیز به معرفی جزیره هنگام به شکل خلاصه و موجز پرداخته می شودولی محور اصلی فیلم زندگی زنان ماهیگیر جزیره است از دو شخصیت محوری شکل گرفته است.

 تهیه کننده و کارگردان این مستند انگیزه ساخت مستند را ترسیم بافت صید و صیادی در جزیره هنگام و نقش پررنگ زنان در ماهیگیری دانست و گفت: با توجه به بکربودن منطقه و فعالیت زنان ماهیگیر از گذشته های دور در این جزیره، تحقیقات گسترده ای را برای ساخت مستند درباره این موضوع انجام دادیم.

وی با بیان اینکه موضوع فعالیت زنان ماهیگیر از سوژه هایی بود که در جامعه زنان ما تازگی داشت، افزود: جزیره هنگام از جمله جزایری است که زنان آن دوشادوش مردان به صید ماهی پرداخته و از این طریق امرار معاش می کنند.

مستند زنان ماهیگیر جزیره هنگام را شهرزاد پویا و شیرین وحیدی به صورت مشترک تهیه و کارگردانی کرده اند و زهرا جان نثاری صدابرداری، ریتا ابراهیمی و شهرزاد پویا فیلمبرداری، میترا کاراگاه مدیر تولید، پویان باستین صداگذاری و میکس و مانی مونادی زاده موسیقی این اثر را برعهده داشته اند.

کد خبر 1525743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha