۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۱۳

جمالی در گفتگو با مهر:

اتحاد رمز پیروزی ملل مسلمان است

اتحاد رمز پیروزی ملل مسلمان است

کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت کنگان گفت:‌ اتحاد رمز پیروزی ملل مسلمان است.

شیخ محمد جمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، در مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و در این میان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مناسبتهای مختلف مذهبی استان بوشهر با حضور گسترده شیعه و سنی در کنار هم، اضافه کرد: اتحاد قلبی بین شیعه و سنی موجب استحکام بیشتر اسلام است و همواره شاهد وحدت رویه در بین شیعه و سنی در استان بوشهر و خصوصا شهرستان کنگان هستیم.

امام جمعه اهل سنت کنگان تقارن دهه فجر و هفته وحدت را به فال نیک گرفت و افزود: یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت بین مسلمانان است و با رهبری عالمانه رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان نیز با درایت مقام معظم رهبری شاهد تحقق این اهداف در همه جای کشور هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین رمز پیروزی مسلمانان در این زمان که دشمنان قسم خورده سعی دارند با تفرقه افکنی و ایجاد فشار، مسلمانان را از پای در بیاورند، اتحاد بین همه مسلمانان در همه جای جهان است.

شیخ محمد جمالی اضافه کرد: اتحاد در جوامع اسلامی روز به روز بهتر و بیشتر می‌شود و امیدواریم در سال جدید شاهد درهم شکستن دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان در همه جای جهان باشیم.

وی به برگزاری مراسم آغاز هفته وحدت در نخل‌تقی کنگان اشاره کرد و افزود: حضور مسئولان استان و شهرستان، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و ائمه جمعه اهل سنت و شیعه در کنار مردم مسلمان در این مراسم، نشان‌دهنده اهمیت والای اتحاد و وحدت بین مسلمانان است.

جمالی وحدت مسلمانان را در شرایط کنونی حساس‌تر و ضروری‌تر از همیشه دانست و افزود: موج بیداری اسلامی همه کشورها را فرا گرفته و وحدت مسلمانان سبب شده تا در بسیاری از کشورها شاهد احقاق حق ملل مسلمان باشیم و امیدواریم مسلمانان در همه جای جهان به حق خود دست یابند.

کد خبر 1525985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha