۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۴۵

طلایی پیشنهاد داد:

اختصاص قطعه‌ای به نام "قرآنی‌ها" و "نهج البلاغه‌ای‌ها" در بهشت زهرا (س)

اختصاص قطعه‌ای به نام "قرآنی‌ها" و "نهج البلاغه‌ای‌ها" در بهشت زهرا (س)

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ایجاد قطعه ای به نام "قرآنی‌ها" و "نهج البلاغه‌ای ها" در بهشت زهرا (س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طلایی عصر روز یکشنبه با حضور در محل برگزاری مسابقات قرآنی شمسه در منطقه 5 شهرداری تهران با اعلام این پیشنهاد گفت: خدا را شکر می کنیم شاهد روزی هستیم که شهردار و شهرداری ما برگزار کننده مجلس قرآن است و خادم قرآن می شود .

وی  پیشنهاد داد: شهرداری تهران با نصب "پلاک نور" در منازل خانواده های عزیزی که دو حافظ قرآن دارند و یا یکی از اعضای آن خانه در سطح جهانی مقام آورده ، این خانواده ها را به شهروندان معرفی کند.

بر اساس این گزارش ، اختصاص قطعه ای به نام "قرآنی ها" و "نهج البلاغه ای ها" در بهشت زهرا (س) از دیگر مواردی بود که رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به آن اشاره کرد.

طلایی همچنین با اشاره به وجود خانه هنرمندان در شهر تهران پیشنهاد ایجاد خانه هنرمندان قرآن را هم در سخنان خود مطرح کرد که با استقبال شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی شمسه شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به دلیل برگزاری جشنواره شمسه در شهر تهران ، تصریح کرد: امیدواریم نتایج این جشنواره سبب شود تا در 374 محله شهر تهران در همه این گروه ها نیروهایی آماده و تربیت شوند که هر محله بتواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی خود باشد و این جشنواره مقدمه ای باشد برای برگزاری جشنواره های دیگر که بتواند به سایر حوزه های مسایل اجتماعی و فرهنگی هم بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ادامه داد : خدا را شاکریم که حافظان و قاریان قرآن بسیاری در شهر داریم اما ما نیازمند شهر و شهروند قرآنی هستیم تا بتوانیم قرآن را در زندگی عملی و آن را مبنای مناسبات فردی و اجتماعی ، زندگی خانوادگی ، خدمت کردن ، روابط همسایگی و شهروند مداری قرار دهیم.

به گفته طلایی ما علاوه بر مربیان قرآن نیازمند معلمان قرآن هستیم که بتوانند چگونگی کاربردی کردن قرآن را در سطح زندگی ما برای ما شبیه سازی و مدل سازی کنند.

وی افزود : به اعتقاد من کار جهان غرب و دنیای نظام سلطه و استکبار از موضوعات ایدئولوژیکی گذشته و امروز از جهان اسلام این را به ملت های اروپایی ارائه می دهد که مسلمان ها آمده اند تا سبک زندگی و مدل زندگی شما که رفاه و آسایش در آن است را تغییر دهند این در حالی است که دنیای غرب و ملت های اروپا از مکاتب مادی خسته شده اند و تشنگی و نیاز جوامع غربی و اروپایی به آنچه که ما مدعی هستیم که می توانیم به آنها ارائه دهیم به عنوان سبک زندگی مبتنی بر اسلام ، شریعت ، قرآن و نهج البلاغه ، زمینه و فرصتی طلایی را برای ما به وجود آورده است.

به گفته طلایی ما باید بتوانیم سبک زندگی انسانی و ارزشی را بر مدار قرآن و نهج البلاغه به جوامع دیگر معرفی کرده و بگوییم در یک شهر قرآنی می توان به گونه ای زندگی کرد که همه ارزش ها را در عمل پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه در محلات باید کلاس های آموزش قرآن برگزار شود که در آن به چگونگی پیاده سازی معارف و احکام قرآنی در زندگی بپردازد ، خاطرنشان کرد : خوشحالیم وقتی یک قهرمان ورزشی ما توپی را وارد دروازه تیم حریف می کند یکصد هزار نفر او را تشویق می کنند ، به او مدال می دهند و تسهیلات فراوان می دهند و کارهای مختلفی برای او انجام می دهند که این کار خوبی است اما جای سوال دارد که چرا به قهرمان قرآنی که در جهان اسلام در این شرایط زمانی قرآن را به جامعه جهانی و بشریت معرفی می کند ، آنگونه که باید توجه نداریم؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه گفت: ما باید برویم المان ها و نمادها و گروه های مرجع و الگوها در جامعه را که حافظ قرآن هستند و به آن عمل می کنند بشناسانیم و بگوییم اینها قهرمان واقعی هستند.

طلایی تصریح کرد: انتظار ما این است که شهرداری تهران و مدیریت شهری برای قهرمانان قرآنی کشور تسهیلات و خدمات بدهند تا جوانان ما تشویق شوند به این سمت بروند.

کد خبر 1527019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha