۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۹:۱۹

محمدی در گفتگو با مهر:

وحدت کلمه از اصول فرهنگ قرآنی است

وحدت کلمه  از اصول فرهنگ قرآنی است

رشت - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: وحدت کلمه و یکپارچگی مسلمانان از اصول فرهنگ قرآنی است.

سردار هامون محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قرآن و سنت نبوی سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی هستند و همه مذاهب اسلامی باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت خود را حفظ کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اتحاد مهمترین کلید پیروزی امت اسلامی در مقابل قدرتهای استکباری است، اظهار داشت: دشمن از وحدت بین مسلمانان خوف دارد و از هر وسیله‌ ای برای اختلاف بین مسلمانان استفاده می ‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: هفته وحدت یکی از یادگارهای ارزشمند نهضت تاریخی امام خمینی (ره) است که امت اسلامی از برکات این وحدت بهره مند هستند.

وی افزود: به یقین تحقق بیداری اسلامی در میان مسلمانان بسیار ارزشمند است اما این پدیده هنگامی مؤثر و کارآمد خواهد بود که با اتحاد و انسجام امت اسلام همراه باشد چرا که دشمنان امت اسلامی تاکنون با سوء استفاده از تفرقه موجود در این امت، آسیبهای فراوانی را بر پیکره جهان اسلام وارد ساخته اند.

محمدی ادامه داد: دولتهای غربی با بهره گیری از تفرقه و تشتت درمیان مسلمانان همچنان درصدد تداوم سیاستهای استعماری خود و اشغال کشورها و غارت منابع آنها هستند آنچه امروز در فلسطین، عراق، افغانستان و برخی نقاط دیگر می گذرد، در این رابطه قابل تفسیر است.

وی با اعلام اینکه امام خمینی (ره) همواره مسلمانان را به وحدت، برادری و کمک به یکدیگر فرا می خواند، یادآور شد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برقراری پیوند و ارتباط هرچه مستحکم تر میان شیعه و سنی و تشکل آنها به عنوان یک نیروی منسجم و قدرتمند در برابر دیگر قدرتهاست.

کد خبر 1527361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha