۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۸:۰۵

60 قطعه زمین برای ساخت مسکن در روستای کوشه علیا بیرجند واگذار شد

60 قطعه زمین برای ساخت مسکن در روستای کوشه علیا بیرجند واگذار شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: دهیار روستای کوشه علیا شهرستان بیرجند گفت: تاکنون 60 قطعه زمین و تسهیلات توسط بنیاد مسکن به متقاضیان این روستا واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رشد عصر دوشنبه در مراسم افتتاح خانه عالم روستای کوشه علیای بخش خوسف، با اشاره به مشکلات مردم این روستا، اظهار داشت: با افت بیش از حد سفره‌ های آب زیرزمینی، تنها آب کشاورزی روستا توسط یک حلقه چاه که در فاصله پنج کیلومتری واقع شده به وسیله لوله به این روستا انتقال یافته و از طرف دیگر کشاورزی در این روستا درآمد چندانی نداشته و مردم به شغل دامداری و کارگری مشغول هستند.

وی همچنین عدم وجود روحانی در روستا را از مهمترین مشکلات این روستا برشمرد و افزود: این روستا به دلیل نداشتن روحانی همه ساله از اداره تبلیغات خوسف در مناسبت‌ های مختلف درخواست روحانی کرده که با مشکل مکان برای روحانی مواجه بود، که در این راستا در محرم سال 88 مسئولان قول مساعد برای ساخت خانه عالم را دادند.

رشد، به جمع ‌آوری 15 میلیون ریال از سوی مردم این روستا برای اجرای این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: این مبلغ برای آغاز مراحل احداث جمع‌‌ آوری شده و مبلغ 200 میلیون ریال طی چه از سوی استان ار مرحله اختصاص یافته است

دهیار روستای کوشه علیا خواستار تجهیز ساختمان خانه عالم روستا و اسکان دائم یک روحانی در این روستا شد.

دهیار روستای کوشه علیا شهرستان بیرجند جمعیت روس را 55 خانوار اعلام کرد و گفت:هم اکنون 210 نفر به صورت دائم و جمعیتی بالغ بر 500 نفر از اهالی کوشه علیا در شهرهای همجوار سکونت دارند.

رشد امکانات موجود در روستا شامل مسجد، غسالخانه، حمام، خانه عالم و حسینیه و تاسیسات جانبی آن ذکر و یادآور شد: نهال کاری قبرستان با اعتباری بالغ بر 10 میلیون ریال، اختصاص 50 خط تلفن به روستا، تامین برق و آب شهرک جدید روستا، شن‌ ریزی معابر و آغاز ساخت پارک روستا از جمله خدمات انجام تاکنون در این روستا است.

کد خبر 1527446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha