۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۲۰:۵۳

با حضور رئیس سازمان محیط زیست/

پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشور در سمنان افتتاح شد

پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشور در سمنان افتتاح شد

سمنان - خبرگزاری مهر: اولین تصفیه خانه پیشرفته فاضلاب شهرکهای صنعتی ایران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همزمان با دهه مبارک فجر در شهرک صنعتی سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان عصر روز سه شنبه در آئین افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی سمنان، گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه در شبانه روز یک هزار و 400 متر مکعب آب صرفه جویی و استانداردهای زیست محیطی نیز رعایت می شود.

مهدی ادب افزود: این تصفیه خانه پیشرفته با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مدت یکسال ایجاد و تجهیز شده است.
به گفته وی این تصفیه خانه به عنوان پایلوت کشوری در این شهرک احداث شده و قادر است  یک هزار و 400 متر مکعب  پساب واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سمنان را در دو مرحله تصفیه کند.

وی افزود: در مرحله اول  700 متر مکعب پساب واحدها با عبور از فیلتر شنی و حذف کامل ذرات جامد برای فضای سبز و در  مرحله دوم با استفاده از سیستم پیشرفته، همه آلودگیهای بیولوژیکی وشیمیایی حذف و آب استحصال شده بدون بو و رنگ، برای استفاده دوباره در چرخه صنعت مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان سمنان یادآور شد: در حال حاضر پنج شهرک صنعتی این استان در شهرستانهای مختلف دارای تصفیه خانه هستند.

شهرک صنعتی سمنان به وسعت دو هزار و 400 هکتار، 467 واحد صنعتی با اشتغال به کار 15 هزار نفر فعال است.

در مراسم افتتاح این تصفیه خانه محمدجواد محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عباس رهی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان این استان حضور داشتند.

کد خبر 1528649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha