۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۲۲

همزمان با 22 بهمن/

آبگیری آزمایشی سد گیوی در کوثر آغاز شد

آبگیری آزمایشی سد گیوی در کوثر آغاز شد

کوثر - خبرگزاری مهر: همزمان با جشن ملی سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آبگیری آزمایشی سد گیوی در شهرستان کوثر استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار کوثر ظهر شنبه در آیین آبگیری آزمایشی سدگیوی طی سخنانی گفت: با آبگیری آزمایشی سدگیوی بیش از 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت آبی خواهد رفت.

به گفته سید سعدالله رئیس السادات توسعه و بهبود حدود هشت هزار هکتار از اراضی دیم و باغات، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و افزایش جاذبه های توریستی شهرستان کوثر از اهداف احداث سد گیوی است.
 
وی با بیان اینکه سدگیوی با حجم مخزن 76 میلیون متر‌مکعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرائی آن از سال 83 آغاز شده است، اضافه کرد: برای احداث این سد تاکنون بیش از700 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
فرماندار کوثر با تشریح مشخصات پروژه یادآور شد: این سد بر روی رودخانه "گیوی‌ چایی" از نوع خاکی سنگ‌ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمکعب است.
 
وی همچنین با اشاره به روند احداث جاده جایگزین این سد افزود: بهره برداری از این جاده روند تکمیل سد گیوی را تسریع کرده و بابهره برداری ازاین جاده و هدایت تردد از این مسیر آبگیری کامل سد در اوایل سال آینده امکان پذیر خواهد شد.
 
رئیس السادات عنوان کرد: هم اکنون تلاشهای برای عملیات اجرایی جاده جایگزین ادامه دارد تا با اتمام و آسفالت ریزی، این جاده را برای هدایت خودروها و روند آبگیری کامل سد گیوی آماده کنند.
 
کد خبر 1531452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha