۲۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۱۱

خداکرمی اعلام کرد:

افزایش 61 درصدی پروازهای ایران و ترکیه

افزایش 61 درصدی پروازهای ایران و ترکیه

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش 61 درصدی پروازهای ایران و ترکیه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خداکرمی اظهارداشت: پیرو نشستهای متعدد با مقامات سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه جلسه ای مشترک بین دو سازمان در آنکارا برگزار و یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی اصلاح شد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی در جهت گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور و درخواست شرکتهای هواپیمایی طرفین، علیرغم مشکل ظرفیت فرودگاه آتاتورک (استانبول)، افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور صرفاً جهت فرودگاه آتاتورک درنظرگرفته شد، که امتیاز بزرگی برای شرکتهای هواپیمایی ایرانی به شمار می رود.

خداکرمی خاطرنشان کرد: در این جلسه با بررسی مشکلات موجود در خصوص تخصیص Slot Time مناسب در فرودگاه آتاتورک استانبول و تاکید هیأت ایرانی بر تخصیص Time Slot مناسب به شرکتهای هواپیمایی ایرانی طرف ترک درنهایت با تخصیص آن به شرکتهای ایرانی موافقت کرد.
 
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: همچنین طرفین ضمن استقبال از انجام پروازهای باری بین دو کشور و نسبت به بهره برداری از فرودگاه پیام بعنوان یکی از نقاط پروازی درجدول مسیر پروازی جهت انجام پروازهای باری منظم در یادداشت تفاهم موافقت کردند.

وی برای شرکتهای هواپیمایی ایرانی، انتخاب نقاط پروازی؛ استانبول فرودگاه آتاتورک، استانبول فرودگاه سابیها، آنکارا و سه نقطه دیگر که بعداً مشخص می شود را از موارد مطروحه در یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی بین دو کشور برشمرد و اظهارداشت: برای شرکتهای هواپیمایی ترکیه ای نیز نقاط پروازی؛ تهران، مشهد، تبریز، شیراز، فرودگاه پیام (پروازهای باری) و یک نقطه دیگرکه بعداً مشخص می شود، انتخاب شد. 
 
خداکرمی افزایش تعداد پروازهای ایران و ترکیه از 39 پرواز در یادداشت تفاهم قبلی به 63 پرواز در یادداشت تفاهم جدید را از دیگر موارد یادداشت تفاهم عنوان کرد و گفت: در این یادداشت تفاهم ضمن تاکید بر ایجاد زمینه یکسان و برابر، همچنین برقراری شرایط عادلانه برای شرکتهای هواپیمایی دو طرف، تخصیص Slot Time برای شرکتهای هواپیمایی در فرودگاههای طرفین نیز مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر 1532243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha