۲۴ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۲۹

باپیروزی درانتخابات مقدماتی؛

"کاپریلز" رقیب چاوز شد/ جوان لهستانی الاصل در آرزوی ریاست جمهوری

"کاپریلز" رقیب چاوز شد/ جوان لهستانی الاصل در آرزوی ریاست جمهوری

فرماندار ایالت "میراندا"ی ونزوئلا با پیروزی در انتخابات مقدماتی نامزدهای رقیب "هوگو چاوز"، تبدیل به رقیب اصلی رئیس جمهور این کشور در انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "هنریک کاپریلز" فرماندار 39 ساله ایالت میراندا شب گذشته با پیروزی بر رقیب قدرتمند خود "پابلو پرز" فرماندار ایالت "زولیا"، به عنوان هماورد "هوگو چاوز" در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر برگزیده شد.

در انتخابات مقدماتی که شب گذشته میان رقیبان هوگو چاوز برگزار شد، کاپریلز 62 درصد از آرا را تصاحب کرد و این در حالی بود که پابلو پرز فقط توانست 30 درصد از آرا را از آن خود کند.

در این انتخابات در مجموع پنج نامزد حضور داشتند اما سه نامزد دیگر رای چندانی بدست نیاورند. در انتخابات شب گذشته بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر شرکت داشتند و پیروزی کاپریلز بر پرز، رقابت چاوز با وی را تا حد زیادی مشکل می کند.

"هنریک کاپریلز" رقیب هوگو چاوز در انتخابات اکتبر ونزوئلا

فرماندار میراندا پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی گفت : ما آماده ایم تا آینده ونزوئلا را بسازیم. این پاها از فردا به تمام روستاها، محله های شلوغ و کثیف و تمامی جوامع ونزوئلا سفر می کنند.

کاپریلز نوه یک نظامی فراری لهستانی است که از زیر شکنجه های نیروهای نازی فرار کرده و به ونزوئلا آمده بود. وی امیدوار است که این پیروزی و سخنرانی های پر انرژیش و همچنین سابقه خوبش در ایالت میراندا، در انتخابات ماه اکتبر به کمکش بیایند و وی بتواند هوگو چاوز را که به مدت 13 سال است رئیس جمهور ونزوئلا محسوب می شود را شکست دهد.

اما با این حال طرفداران چاوز معتقدند که هوگو می تواند با قدرت در انتخابات ماه اکتبر بر رقیب جوان خود غلبه کرده و برای یک دوره دیگر رئیس جمهور این کشور 18 میلیون نفری باشد.

کد خبر 1532607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha