۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۷:۳۴

حجت الاسلام سعیدی:

زنان در همه نهضت‌های موفق تاریخ نقش موثری داشته‌اند

زنان در همه نهضت‌های موفق تاریخ نقش موثری داشته‌اند

قم - خبرگزاری مهر: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نقش زنان را در نهضت‌ها و انقلاب‌های موفق تاریخ مهم و تأثیرگذار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در مراسم افتتاحیه گردهمایی و دوره آموزشی و تربیتی مربیان قرارگاه‌های دانش آموزی خواهران سراسر کشور که ظهر سه‌شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: در قرآن کریم نسبت به زنانی که در حرکت‌ها و نهضت‌ها حضور داشتند توجه ویژه‌ای صورت گرفته و آیات فراوانی در این رابطه وجود دارد.

وی افزود: در همه نهضت‌های موفق در طول تاریخ می‌توان نقش تأثیرگذار زنان را به خوبی مشاهده کرد.

وی با اشاره به داستان آسیه همسر فرعون که در قرآن به عنوان الگویی برای زنان آمده است، گفت: این زن زمانی که متوجه شد فرعون با انحراف از مسیر خداوند از مسیر هدایت خارج شده است از همراهی فرعون باز ایستاد و از خداوند خواست که او را به مقام قرب درگاهش برساند.

زنان مبارز در تاریخ به عنوان الگو شناخته می‌شوند

امام جمعه قم گفت: اگر ما بزرگوارانی مانند حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س) را به عنوان الگوی زنان می‌شناسیم به دلیل مقام و درجه قرب به خداوند است.

وی افزود: در طول تاریخ این زنانی که سرسلسله مبارزات و جهاد در راه خدا بودند همیشه به عنوان یک الگو درخشیدند و ماندگار شدند.

توجیهات قبیله‌ای نمی‌تواند مجوز انحراف انسان شود

حجت الاسلام سعیدی در ادامه اظهار داشت: اگر انسان اراده کند برگزیده خدا باشد چه درون خانه نبی الله و چه درون خانه فرعون باشد تأثیری ندارد. مهم این است که بخواهد راه را درست انتخاب کند و هرگز توجیهات قبیله‌ای نمی‌تواند مجوز انحراف انسان و مجوز دست کشیدن از نهضت‌ها باشد.

نقش حضرت زینب(س) در کربلا بسیار تأثیرگذار بود

وی حادثه کربلا را از پرشکوهترین حوادث تاریخ برشمرد و افزود: این حادثه در 2 جلد تعریف شده است یک جلد آن به همت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و جلد دیگر به همت حضرت زینب کبری(س) تنظیم گردید.

وی نقش زنان را در نهضت انقلاب اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: همراهی زنان با مبارزان و پخش اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی زمانی که امکان این کار توسط مردان نبود توسط زنان انجام می‌شد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پشتیبانی زنان از رزمندگان جنگ تحمیلی با الگو گیری از حضرت زینب کبری (س) و حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف و مبارزه با فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان کشور را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی افزود: امروز هم بانوان کشورهای اسلامی با الگوگیری از زنان ایرانی نقش برجسته‌ای در به ثمر رساندن نهضت‌های اسلامی دارند.
 

کد خبر 1534231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha