۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۲۱:۰۹

اخبار استان فارس/

کشف نیم تن موادمخدر/ شعب ویژه دادسرای امور جنایی و جرائم امنیتی شیراز

کشف نیم تن موادمخدر/ شعب ویژه دادسرای امور جنایی و جرائم امنیتی شیراز

شیراز - خبرگزاری مهر: کشف نیم تن موادمخدر در فارس، یک مجروح حاصل برخورد سه پراید، ادغام شعب ویژه دادسرای امور جنایی و جرائم امنیتی شیراز و... از جمله اخبار استان فارس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامی فارس از انهدام سه باند قاچاق موادمخدر و کشف نیم تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان طی هفته گذشته در این استان خبر داد.

سردار سیروس سجادیان گفت: در راستای مبارزه با قاچاقچیان عمده موادمخدر و سوداگران مرگ و جلوگیری از ورود، ترانزیت و توزیع محموله های موادمخدر ماموران انتظامی فارس موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی سه باند قاچاق موادمخدر که بصورت گسترده اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر از استان های مرزی واقع در جنوب و جنوب شرقی کشور به استان فارس می کردند را شناسایی کنند.

وی افزود: با انهدام این سه باند مقدار 500 کیلوگرم موادمخدر شامل 398 کیلوگرم تریاک، 9 کیلوگرم هروئین، 51 کیلوگرم حشیش، 38 کیلوگرم مرفین، چهار کیلوگرم کراک کشف، تعداد 25 نفر قاچاقچی دستگیر، 13 دستگاه خودرو و 15 دستگاه تلفن همراه متعلق به آنان توقیف شد.

یک مجروح حاصل برخورد سه پراید

برخورد سه پراید یک مجروح برجای گذاشت.

پس از تماس با ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز آتش نشانان ایستگاه هشت به محل حادثه واقع در شهرک گلستان اعزام شدند.

آتش نشانان پس از حضور در محل به ایمنی محل پرداخته و پس از بستن شیر گاز خودروها محل را به عومال نیروی انتظامی تحویل دادند.

این حادثه یک مجروح نیز در پی داشت که به مراکز درمانی انتقال یافت. این عملیات 61 دقیقه به طول انجامید.

ادغام شعب ویژه دادسرای امور جنایی و جرائم امنیتی شیراز

دادستان عمومی و انقلاب شیراز از ادغام شعب ویژه دادسرای امور جنایی و جرائم امنیتی شیراز خبر داد.

علی القاصی گفت: دادسرای ویژه امور جنایی و امنیتی شیراز با استقرار در میدان آزادی (گاز) و ابتدای خیابان ابریشمی و با نظارت ویژه دادستان بر مقابله با جرائم جنایی و امنیتی تمرکز بیشتری دارد خواهد داشت.

وی بیان کرد: دادسرای ناحیه دو شیراز که سابقاً در ابتدای خیابان ابریشمی مستقر بود به میدان قائم (اطلسی) انتقال یافت.

دادستان شیراز افزود: جابه جائیهای صورت گرفته در راستای خدمت رسانی بهتر قضایی در دادسراهای شیراز است و به لحاظ شرح وظایف دادسراهای ناحیه یک و دو و همچنین امور جنایی شیراز همچنان بر مبنای سابق است.

دفتر دادستانی عمومی و انقلاب شیراز و مرکز حفاظت واطلاعات دادگستری کل استان نیز از این پس در محل میدان آزادی ( گاز) در ابتدای خیابان ابریشمی مستقر است.

برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی

دوره آموزشی اعضای ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در چهار مرحله و با حضور 400 نفر از اعضای هسته های نواحی چهارگانه شیراز برگزار شد.

این دوره های آموزشی با محوریت آشنایی با مبانی قانون تشکیل ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی، نحوه برخوردهای باز دارنده جرائم، سالم سازی فضای جامعه و همچنین برپایی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

حجت الاسلام محمدشریف حسینی معاون آموزش ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی با بیان اهمیت امر آموزش اعضای هسته های مردمی ستاد در راستای دستیابی به اهداف و سیاستهای متعالی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و برپایی سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: در این دوره ها ضمن آشنایی اعضای هسته های مردمی ستاد با شیوه های گزارش نویسی ، استنادات در گزارش نویسی، انواع پیشگیری های وضعی، اجتماعی ، اختصاصی، فرهنگی و کیفری نیز تشریح می شود.

وی افزود: در این دوره های آموزشی وظایف، اختیارات، نحوه ارتباط با مسئولان ارشد ستادهای پیشگیری و همچنین ممنوعیتهای قانونی اعضا یادآوری و دستورالعملهای اجرایی مجدداً مرور شد.

در این دوره های آموزشی کارشناسان مختلف ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در معاونت مردمی، معاونت بازرسی و آموزشی و پژوهشی به ارائه آخرین دستورالعمل های اجرایی پرداختند. 

کد خبر 1538451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha