۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۲۱

آیت الله صافی تاکید کرد:

اهمیت آموزش تفسیر به حافظان قرآن کریم

اهمیت آموزش تفسیر به حافظان قرآن کریم

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید بر اهمیت آموزش تفسیر قرآن کریم به حافظان تاکید کرد و متذکر شد: متأسفانه آن طور که باید از حافظان و مفسران قرآن تجلیل شود، انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئول جامعة القرآن الکریم و تعدادی از حافظان قرآن از کشورهای مختلف با وی، ضمن تشکر از فعالیت‌های قرآنی این مرکز اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه باید اهتمام بیشتری به معارف اهل بیت (ع)، این مفسران واقعی قرآن صورت گیرد.

وی انس و آشنایی هر چه زیادتر با قرآن را باعث نورانیت بیشتر دانست و گفت: همه نواقص جامعه از مأنوس‌نبودن با قرآن و معارف قرآنی سرچشمه می‌گیرد، هر چه انس جامعه با معارف قرآن کریم بیشتر باشد، جامعه موفق‌تر و دارای نواقص کمتری خواهد بود.

حافظان باید تفسیر آیات قرآن را از اهل بیت(ع) فراگیرند

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بیان اهمیت آموزش تفسیر قرآن کریم به حافظان بیان داشت: اگر حافظان قرآن کریم بخواهند به قرآن تمسک کنند، باید به اهل بیت(ع) هم متمسک شوند و تفسیر آیات شریفه را از ایشان فرا گیرند.

وی تشویق حافظان و دانش‌پژوهان معارف قرآنی را مهم دانست و تأکید کرد: در یک جامعه قرآنی، کسانی باید مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند که در خدمت قرآن و اهل بیت (ع) هستند، و تشویق کسانی که خلاف معارف اسلام رفتار می‌کنند و برای مثال همه عمرشان را به گناه مشغول بوده‌اند، جایز نیست.

حافظان و مفسران قرآن آن طور که باید تشویق نمی شوند

آیت الله صافی در ادامه متذکر شد: متأسفانه آن طور که باید از حافظان و مفسران قرآن تشویق شود، انجام نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انوان حافظ قرآن کریم را مخاطب قرار داد و بیان داشت: خواهرانی که توفیق حفظ قرآن پیدا کرده‌اند، باید حیات قرآنی یک زن مسلمان را، هم خودشان داشته باشند و هم الگویی برای دیگر بانوان جامعه باشند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه اظهار داشت: امروز عِدل قرآن کریم، حضرت مهدی(عج) است که همه شیعیان باید به آن وجود مقدس، توجه و توسل داشته باشند و سعی کنند که رضایت خاطر انور آن حضرت را به دست آورند و همه برادران و خواهران قرآنی که در این مراکز مقدس قرآنی فعالیت می‌کنند، از آن حضرت استمداد داشته باشند که انشاء الله تعالی مشمول عنایات خاصه آن حضرت باشند.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام طباطبایی مسئول جامعة القرآن، گزارشی از برنامه‌های این مؤسسه ارائه و از توجّه خاص حضرت آیت الله العظمی صافی به این مرکز قرآنی، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین قبل از سخنان آیت الله صافی گلپایگانی، یکی از نوابغ قرآنی این مرکز که علاوه بر حفظ قرآن به تفسیر آیات نیز تسلّط داشت، به تلاوت و تفسیر بخش منتخبی از قرآن کریم پرداخت، این نابغه‌ قرآنی که مورد تشویق و عنایت ویژه‌ آیت الله صافی قرار گرفت 8 سال داشته و اهل آذربایجان شرقی است.
 

کد خبر 1540966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha