۱۴ بهمن ۱۳۸۳، ۱۶:۴۱

معاون تبليغ دفتر تبليغات اسلامي:

دفتر تبليغات وظيفه تأمين نيرو و محتواي تبليغ را بر عهده دارد

معاون اعزام و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، چهارشنبه در نشست خبري با رسانه‌هاي گروهي برنامه‌هاي تبليغي دفتر تبليغات در ايام ماه محرم را تشريح كرد.

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، حجت الاسلام  رضا اسكندري با اعلام اين مطلب اظهار داشت : دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم توجه خاصي به امر تبليغ دارد و رويكرد آن نيز به تبليغ سنتي و چهره به چهره است. دفتر تبليغات اسلامي به دنبال آن است كه به برنامه‌هاي خود كيفيت و تنوع ببخشد.

وي با بيان اين كه هم اكنون 27 هزار نفر از طلاب حوزه علميه قم در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم پرونده تبليغي دارند، خاطر نشان ساخت : معاونت تبليغ دفتر تبليغات اسلامي سعي مي‌كند استعدادها و توانمندي‌هاي مبلغين در عرصه تبليغ را شناسايي كند و هر كدام از آنها را متناسب با تخصص و توانمندي‌هاي مورد نظر مورد بهره‌ برداري قرار دهد.

معاون اعزام و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي بهره ‌گيري از شيوه‌هاي نوين در عرصه تبليغ را مد نظر قرار داد و افزود : تا كنون مبلغين به صورت فردي از توانمندي‌هاي خود بهره‌ برده‌اند، به همين منظور اين دفتر اقدام به برگزاري دوره‌هاي آموزش ويژه مبلغين در عرصه‌هاي مديريت فرهنگي، روان‌شناسي كودكان و نوجوانان، كلاس ‌داري، جوانان و ... نموده است.

وي جوانان را يكي از اولويت‌هاي تبليغي دفتر برشمرد و تصريح كرد : نيازهاي فكري و معنوي و اخلاقي جوانان از مهم‌ ترين دغدغه‌هاي مسؤولين اين دفتر بوده است و امسال طي برنامه‌هاي طرح تابستاني، ماه مبارك رمضان و ايام محرم توجه خاصي به جوانان داشته‌ايم و موفق شده‌ايم تعداد زيادي از جوانان را جذب فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي كنيم و تعامل مناسبي ميان جوانان، مسجد و روحانيت برقرار كنيم.

حجت الاسلام  اسكندري با اشاره به نزديك شدن ايام محرم‌ الحرام گفت : رويه دفتر بر اين است كه مبلغين قبل از اعزام با برنامه‌ها و سياست‌هاي از پيش مشخص شده آشنا شوند. از اين رو گردهمايي بزرگ مبلغين را روز پنج‌شنبه صبح با حضور اساتيد و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي كشور در مدرسه فيضيه برگزار مي‌كنيم تا مبلغين با مسايل روز آشنا شوند.

وي با اعلام اين كه امسال بيش از 6 هزار طلبه از سوي معاونت اعزام و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي به سراسر كشور اعزام خواهند شد، افزود: سازمان تبليغات اسلامي هميشه نقش پيشتيباني كننده را بر عهده دارد و درخواست‌هايي را براي ما مي‌فرستند تا مبلغين مورد نياز آنها را تأمين كنيم و بستر حضور آنها را فراهم مي‌كند.

دفتر تبليغات اسلامي نيز وظيفه تأمين نيرو و كار محتوايي براي تبليغ را بر عهده دارد. امسال با درخواست‌هايي كه از طرف نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، سازمان زندان‌ها و مراكز مختلف رسيده، طلاب به آن مناطق اعزام مي‌شوند. البته تعداد زيادي از فضلا كه قريب به 12 هزار نفر مي‌شوند خود مستقلاً به تبليغ مي‌روند.

کد خبر 154392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha