۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۴۶

دو روستا در اردبیل به شهر تبدیل شد

دو روستا در اردبیل به شهر تبدیل شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: بر اساس مصوبه دولت، روستاهای "اسلام آباد قدیم" و "قصابه" از توابع استان اردبیل به شهر تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، و با چند تغییر در جغرافیای استان با ایجاد دو شهر جدید در استان اردبیل موافقت کرده و این شهرها به تقسیمات کشوری اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری،مصوب 1362 موافقت کرد روستای قصابه از توابع استان اردبیل به شهر تبدیل و به عنوان شهر قصابه شناخته شود.

بر اساس این مصوبه روستای اسلام آباد قدیم نیز به شهر تبدیل و به عنوان شهر اسلام آباد شناخته می شود.

بر این اساس، روستاها، مزارع و مکان های احمدآباد، حیق، مزارع مشگین شهر، قرخ بلاغ، مجنده، اندزق، عور، آلوج، مزرعه خلف، مشگین جوق، میرکندی و زیر زمین از دهستان مشگین غربی بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل منتزع و به دهستان دشت همین بخش الحاق می شود.

همچنین بخش قصابه به مرکزیت شهر قصابه از ترکیب دهستانهای مشگین غربی به مرکزیت روستای مزرعه خلف و دهستان شعبان به مرکزیت روستای شعبان در تابعیت شهرستان مشگین شهر استان اردبیل ایجاد می شود.

همچنین مرکز دهستان قشلاق شمالی از توابع بخش مرکزی شهرستان پارس آباد استان اردبیل از روستای اسلام آباد قدیم به روستای اولتان تغییر می یابد.

نام دهستان قشلاق شمالی تابع بخش مرکزی شهرستان پارس آباد نیز به اولتان تغییر می یابد.

بر این اساس، دهستان اسلام آباد به مرکزیت روستای اسلام آباد قدیم از ترکیب روستاها مزارع و مکانهای اسلام آباد قدیم، اسلام آباد جدید، دریچه تنظیم آب کانال یک، ایستگاه تحقیقات کشاورزی مغان، تویراق کندی، هاوار کندی، پاسگاه انتظامی سر بند، کارگاه بخش دو سربند، خلیل کندی، محتشم کندی، پاسگاه سوآباد، هزار کندی، رحیم کندی، حاج حسن کندی، اوزون تپه علیا، اوزون تپه سفلی، کارگاه بخش یک و پاسگاه اسلام آباد در تابعیت بخش مرکزی شهرستان پارس آباد ایجاد می شود.

دهستان اسلام آباد به مرکزیت روستای اسلام آباد جدید و دهستان شهرک به مرکزیت روستای شهرک غرب در تابعیت شهرستان پارس آباد ایجاد می شود.

این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهور از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 1554522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha