۱۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۱۶

جوان شورابی:

3200 کیلومتر از حاشیه راههای کشور درختکاری شد

3200 کیلومتر از حاشیه راههای کشور درختکاری شد

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرپروژه درختکاری در حاشیه راه های شریانی کشور گفت: تاکنون سه هزار و 237 کیلومتر از حاشیه راه های کشور با دو میلیون و 750 هزار اصله نهال، درختکاری شده که سهم گلستان از این مقدار، حدود 500 کیلومتر و به تعداد 60 هزار اصله نهال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی جوان شورابی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام درختکاری کنارگذر جدیدالاحداث شهرستان علی آباد کتول در استان، گفت: 25 هزار اصله نهال در این محور کاشته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با کشت نهال در هفته منابع طبیعی در کنارگذار علی آبادکتول طول فضای سبز محور به حدود 30 هکتار بالغ می شود.

وی اظهار داشت: کشت 20 هزار و 600 اصله نهال در طول 5/13 کیلومتر از این محور در قرارداد توافق شده بود که عملکرد این مجموعه از قرارداد منعقد شده فراتر رفته است.

مدیرپروژه درختکاری در حاشیه راه های شریانی کشور اظهارداشت: کشت نهال در این محور در شش ردیف انجام شد و در ردیف اول حدود 18 هزار اصله نهال غرس شد.

وی ادامه داد: گونه های کشت شده در این محور از نوع خزان کنندگان شامل چنار، زیتون، افرا و ابریشم و همیشه سبز سرو خمره ای و پیروکانتا بوده که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه کشت شده است.

شورابی اظهارداشت: برای کاشت این نهال ها بالغ بر هفت میلیارد ریال اعتبار به استان گلستان اختصاص یافت.

وی، هدف از اجرای این طرح را؛ منظرآرایی، زیباسازی و توسعه فضای سبز در حریم راه ها بیان کرد.

مدیرپروژه درختکاری در حاشیه راه های شریانی کشور افزود: این طرح بخشی از پروژه درختکاری در حاشیه راه های شریانی کشور بوده که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سال جاری، اجرای آن را به استانها ابلاغ کرده و مدیریت و دبیری این طرح در کشور به اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان واگذار شده است.

15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.  
کد خبر 1554912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha