۱۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۰۸

اسماعیلی طبا خواستار شد؛

ایجاد رشته مدیریت فرهنگی کانونهای مساجد در دانشگاهها

ایجاد رشته مدیریت فرهنگی کانونهای مساجد در دانشگاهها

قم - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار ایجاد رشته مدیریت فرهنگی کانونهای مساجد در دانشگاهها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی اسماعیلی طبا پنج شنبه شب در گردهمایی مسئولان کانونهای فرهنگی هنری مساجد که به مناسبت گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تاسیس کانونهای مساجد در سالن همایش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان اینکه قم یک فرهنگ شهر است افزود: خدمت به مسجد آن هم در شهر کریمه اهل بیت(ع) توفیق بسیار بزرگی است، چرا که حضرت معصومه(س) ولی نعمت همه اهل قم و مردم ایران بلکه همه امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در 19 دی امسال، انقلابهای کشورهای منطقه را بارقه‌ای از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد که از آنجایی که انقلاب ایران نیز در قم شروع شد باید گفت این قیام‌ها در دنیا مدیون هجرت حضرت معصومه(س) به قم بوده است.

راه اندازی کانونهای مساجد از بهترین تصمیمات بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، راه اندازی این کانون‌ها را یکی از بهترین تصمیمات نظام جمهوری اسلامی داسنت و افزود: امروز 19 سال از آغاز به کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور می‌گذرد که شاهد ثمرات و برکات فراوانی در این زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه باید رشته مدیریت فرهنگی کانون‌های مساجد در مراکز دانشگاه علمی کاربردی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد ایجاد شود افزود: مسئولان کانون‌های مساجد باید علاوه بر آموزش‌های عادی به صورت آکادمیک نیز در این زمینه تحصیل کنند.

شبکه‌های اجتماعی اعضای کانونهای مساجد در فضای مجازی ایجاد شود

اسماعیلی طبا با تأکید بر اینکه باید به بخش‌های هنری کانون‌ها نیز توجه بیشتری شود افزود: ضرورت دارد تا شبکه‌های اجتماعی اعضای کانون‌های مساجد در فضای مجازی ایجاد شود تا اعضا در این زمینه نیز حضور جدی و فعالی داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی بسیاری در فضای مجازی وجود دارد و دشمنان از این طریق در پی ضربه زدن به مبانی اعتقادی جوانان هستند که می‌توان با فعال بودن در این شبکه‌های اجتماعی در خلاف جهت دشمان حرکت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: سیل تهاجم در فضای مجازی به وضوح مشاهده می‌شود که البته می‌توان از فضای سایبر در راستا اهداف انقلاب و صدور ارزش‌ها استفاده کرد.

تاکید بر مدیرت واحد مساجد

وی در ادامه اظهار داشت: مساجد اگر مدیریت واحدی داشته باشند بهتر می‌توان برنامه‌های فرهنگی در مساجد را مدیریت کرد که طرح مدیریت واحد مساجد نیز آماده شده و برای تصویب در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

کد خبر 1555357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha