۲۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۱۱

نشست "منطق فهم دین" برگزار می‌شود

نشست "منطق فهم دین" برگزار می‌شود

نخستین نشست تخصصی دومین همایش بین‌المللی منطق فهم دین روز چهارشنبه 24 اسفندماه از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که از ساعت 16 تا 18 برگزار می شود حجت الاسلام محمدجواد رودگر و حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین صحبت می کنند، حجج اسلام اسدی نسب، رمضان علی تبار و عرب صالحی نیز به عنوان ناقد در این نشست حضور دارند.

نخستین همایش منطق فهم دین حدود چهار سال پیش در لبنان برگزار و دومین همایش بین‌المللی منطق فهم دین اوایل سال آینده در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار می‌شود.

فراخوان همایش علاوه بر داخل کشور به لبنان، مصر و دیگر کشورهای عربی نیز ارسال شده و همچنین انجمن فلسفه دین استرالیا، مرکز اسلامی لندن و دیگر مراکز خارجی برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کردند.

ارائه مدل جدید در حوزه فهم دین، نقد مدل‌های موجود در حوزه فهم دین، ارائه خرده روش‌ها در فرآیندهای مختلف فهم دین و بررسی و تبیین جدید از مدل‌های گذشته محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

روش شناسی فهم عقاید دین، روش شناسی فهم احکام و شریعت، روش شناسی فهم علم دین و منطق فهم اخلاق دینی از دیگر موضوعات پیش بینی شده برای این همایش اعلام شده اند.

نظریه ابتناء حجت‌الاسلام رشاد، نظریه آیت‌الله عابدی شاهرودی و دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی و همچنین دیدگاه شیخ شفیق الجرادی از لبنان و یحیی محمد از لندن در این همایش مورد بررسی قرار می گیرند.

کد خبر 1557113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha