۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۰۹

حسین سناپور و پرسه در حوالی داستان امروز

حسین سناپور و پرسه در حوالی داستان امروز

نخستین کتاب از مجموعه «پرسه در حوالی داستان امروز» شامل 15 داستان از 15 نویسنده زیر نظر حسین سناپور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به جز یک نفر، نویسندگان داستان‌های مجموعه اخیر تاکنون کتابی منتشر نکرده‌اند و سناپور، مهم‌تر بودن داستان‌ها نسبت به نویسنده‌هایشان و امکان خواندن داستان‌ها بی هیچ پیش‌داوری از سوی مخاطبان را دلایل خود برای گزینش این داستان‌ها عنوان کرده است.

به عقیده او نویسندگان این مجموعه، داستان‌نویسی را چیزی بیشتر از یک کار و تفنن می‌دانند. البته داستان‌های این مجموعه چه از نظر موضوعی و چه از نظر فرمی و تکنیکی، متون و متفاوت‌اند و در واقع نمونه‌ای از تکثر فرهنگی و فکری جامعه ایران است.

در این داستان‌ها گوشه‌هایی از آشکارترین و نیز پنهان‌ترین جنبه‌های زندگی مردمان به تصویر کشیده شده است. چه ماجراهایشان در گذشته نزدیک یا همین روزها اتفاق افتاده باشد و چه در آینده‌های دورِ هنوز نیامده. اما هر چه هست، این داستان‌ها بخشی اگرچه حتی کوچک از زندگی جمعی‌مان را به ما نشان می‌دهد.

ماما (گلناز صالح‌کریمی)، سوختِ چیزایی که بال می‌گیرن می‌رن هوا (عقیل دادی‌زاده)، روی ماه را ابر... نه، مه پوشانده بود (پوپک نوید)، کافه نادری (لیلی مجیدی)، پشت و رو (علی زوار کعبه)، آتش بازی (امیرحسین فضل‌آذر شربیانی)، یکی آن پائین مرا دوست دارد (آنیتا یارمحمدی)، داغ (سپیده سیاوشی)، مرز (رضا فکری)، روز پیروزی (مرضیه صادقی)، GOD HAS GONE (محمد عطاریانی)، روی یخ صورتی (سمیه امین)، شطرنج (مسعود فدایی تبریزی)، من می‌مردم واسه گردو (احسان کشت‌کار معینی) و دوستی‌ها همه تا دارن (علی بهمرام) داستان‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

مجموعه داستان 160 صفحه‌ای «پرسه در حوالی داستان امروز» در شمارگان 1100 نسخه و با بهای 4500 تومان به تازگی از سوی نشر تجربه روانه بازار شده است.

کد خبر 1561825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha