۱۰ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۴۸

مهر گزارش می دهد/

چشمه " کانی بل"؛ آبی گوارا با خواص درمانی

چشمه " کانی بل"؛ آبی گوارا با خواص درمانی

پاوه ـ خبرگزاری مهر: چشمه " کانی بل"، آبی گوارا با خواص درمانی و منحصر به فرد دارد و کارشناسان نیز این موضوع را تایید کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، چشمه " کانی بل"، آبی گوارا و درمانی و منحصر به فرد دارد و کارشناسان این گفته را تایید کرده اند.

چشمه زیبای بل، یکی از پدیده های خدادادی در شهرستان پاوه است که دیرزمانی است که مورد توجه بسیاری از کارشناسان و دوستداران طبیعت قرار گرفته است.

این چشمه از آبشار معروف بل در شهرستان پاوه سرچشمه می گیرد.

براساس آزمایشات انجام شده، آب این چشمه جزو با کیفیت ترین و استانداردترین آبهای دنیا است که در نزدیکی روستای تاریخی و دیدنی "هجیج" قرار گرفته است.

شهرستان پاوه در نوع خود دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در این بین چشمه کانی بل، چشم اندازه ها و طبیعت بکر را زیباتر از قبل کرده است.

آبشار بل با آبدهی بیش از 1100 لیتر بر ثانیه یکی از پر آب ‌ترین چشمه‌های غرب کشور بوده که در فاصله دو کیلومتری روستای دیدنی هجیج در شهرستان پاوه واقع گردیده است.

موادی همانند نیترات، کلراید، فلوراید و برخی دیگر از مواد طبیعی و معدنی مورد نیاز بدن موجودات زنده، در آب این چشمه به وفور وجود دارد.

یکی دیگر از زیبایی های این آب، صدای دلنواز خروج آب از دهنه چشمه است که این صدا، در نوع خود صدایی بسیار دل نشین و آرام بخش است.

از سویی دیگر، غرش صدای آبشار به حدی است که رسیدن دیگر صداها به افرادی که در دهانه تنگ و باریک و غار مانند چشمه قرار گرفته اند را غیر ممکن می کند. 

برای دسترسی به این چشمه و آبشار چندین راه وجود دارد؛ یک از این راهها، این است که می توان از شهر پاوه به سوی روستای هجیج عازم شد و یا از شهر سنندج در استان کردستان به سوی شهر مریوان روانه شد و از اورامان "تخت دزلی" به این محل زیبا رسید.

براساس این گزارش، چشمه و آبشار بل به همراه دیگر چشم اندازهای طبیعی و خدادادی می تواند منشا جذب گردشگران بسیاری به این منطقه از سطح کشور و حتی جهانگردان باشد.
 

کد خبر 1565395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha