۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۰۸

نواز شریف :

ریشه تمام مشکلات پاکستان به دوران پرویز مشرف برمی گردد

ریشه تمام مشکلات پاکستان به دوران پرویز مشرف برمی گردد

نخست وزیر اسبق پاکستان در یک سخنرانی به انتقاد از رئیس جمهوری سابق پرداخت و ریشه تمام مشکلات را در دوران "پرویز مشرف" دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، "نواز شریف" امروز چهارشنبه در کنفرانس "استحکام پاکستان" در لاهور گفت : ریشه تمام مشکلات در دوران "پرویز مشرف" رئیس جمهوری سابق پاکستان است.

شریف افزود: هرگز در برابر فشار نیروهای خارجی سر تعظیم فرود نیاوردم، اما مشرف به اولین درخواست آمریکا پاسخ مثبت داده است.

نخست وزیر اسبق پاکستان گفت : هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در دوران نخست وزیری من جرات تجاوز به خاک پاکستان را نداشتند و هیچ حمله انتحاری در کشور صورت نمی گرفت ،اما در دوران ریاست جمهوری مشرف فعالیت های تروریستی به اوج خود رسیده بود.

مشرف که در سال 1999 در یک کودتای بدون خونریزی نواز شریف را برکنار کرد در سال 2001 رئیس جمهوری پاکستان شد و در سال 2008 پس از آنکه مجلس او را تهدید به استیضاح کرد از سمت خود کناره گیری کرد و از آن زمان تاکنون در لندن و دبی زندگی می کند.

این در حالی است که برخی رسانه ها از تلاش مشرف برای جلب حمایتهای سیاسی و مالی عربستان از وی برای بازگشت مجدد به قدرت در پاکستان خبر داده اند.

کد خبر 1565512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha