۱۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۷:۰۴

کناره‌گیری بزرگترین حامی نامزد جمهوریخواه/گینگریچ به آخرخط رسید

کناره‌گیری بزرگترین حامی نامزد جمهوریخواه/گینگریچ به آخرخط رسید

بزرگترین حامی مالی "نیوت گینگریچ" با انصراف از حمایت خود اعلام کرد این نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آخر خط رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد، "شلدون ادلسون" صاحب هتلها و کازینوهای زنجیره ای آمریکا که به عنوان بزرگترین حامی مالی "نیوت گینگریچ" شناخته می شد، به حمایت خود از وی پایان داد.

ادلسون با اعلام این خبر رقابت این نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تمام شده خواند. به اعتقاد وی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا دیگر شانسی برای نامزدی از سوی حزبش برای رقابت با "باراک اوباما" ندارد.
 
این سرمایه دار آمریکایی با استناد به آمار و ارقام بدست آمده از انتخابات درون حزبی، تاکید کرد سرنوشت نامزد نهایی جمهوریخواهان پیش از برگزاری مراسم اصلی آنها در ماه آگوست روشن خواهد شد.
 
بر این اساس کمکهای مالی ادلسون به ستاد انتخاباتی گینگریچ در جریان رقابتهای انتخاباتی آمریکا حدود 15 میلیون دلار عنوان شده که اکنون با انصراف وی، این ستاد با بحران بزرگی روبرو شده است.
 
گفتنی است رسانه های آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند گینگریچ بدلیل ناکامی های اخیر خود با کاهش یک سوم افراد ستاد خود، فرد دیگری را به ریاست این ستاد برگزیده است.
کد خبر 1566726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha