۱۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۷:۲۶

عسگریان:

بازار تاریخی زنجان مرمت می شود

بازار تاریخی زنجان مرمت می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون میراث فرهنگی زنجان گفت: مرمت بدنه خیابان امام خمینی(ره) و بازار تاریخی زنجان، بزرگترین پروژه حوزه میراث فرهنگی در سال جدید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد عسگریان افزود: مطالعات این پروژه که سال گذشته به دست مشاور سپرده شد، به‌زودی پایان می‌یابد و فاز اجرایی این عملیات امسال آغاز می‌شود.
 
وی ادامه داد: این پروژه یکی از مصوبات دور سوم سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان است که در سال 91 آغاز شد و با توجه به وسعت پروژه اجرای آن با دقت و سرعت ادامه خواهد یافت.
 
معاون میراث فرهنگی زنجان افزود: همچنین همایش علمی باستان‌شناسی با مشارکت پژوهشگاه باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی، دانشگاه‌های زنجان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در مهرماه امسال برگزار می‌شود.
 
نوروز امسال شاهد وقوع کم‎ترین حوادث رانندگی در جاده‌های زنجان بودیم

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به وضعیت راه‎های استان گفت: خوشبختانه طبق آمار دریافت شده، نوروز امسال شاهد وقوع کم‎ترین حوادث رانندگی در جاده‌های استان بودیم.

کلیم‎الله وثوق با اشاره به اینکه همه اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در راستای کاهش حوادث رانندگی و نیز سفر بی‎خطر برای هموطنان در ایام نوروز بوده، افزود: در همین راستا کشیکها و اکیپهای امداد نوروزی در 28 راهدارخانه استان با 225 دستگاه انواع ماشین‎آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین ساماندهی شده‎ و به صورت شبانه‎روزی در خدمت مسافران نوروزی بودند.

وی از حضور 64 اکیپ به صورت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان طی نوروز امسال خبر داد و افزود: پاکسازی حاشیه راه‎ها، لکه‎گیری، نصب علائم، تجهیز و آماده‎سازی راهدارخانه‎های استان و همچنین ساماندهی و استفاده از سیستم مونیتورینگ جاده‌ها برای مدیریت و کنترل ترافیک در آزادراه‌ها، از جمله اقداماتی بود که اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای آسایش مسافران و بالا بردن ایمنی در جاده‏ها طی نوروز امسال انجام داد.

کد خبر 1567303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha