۲۳ بهمن ۱۳۸۳، ۱۲:۱۱

با رويكرد كودك و هويت ملي

جشنواره كتاب كودك و نوجوان ايران برگزار مي شود

نخستين جشنواره كتاب كودك و نوجوان ايران با رويكرد و توجه به كودك و هويت ملي از 18 تا 24 اسفندماه به مدت يك هفته در كرمان برگزار مي شود.

به گزارش گروه فرهنگ و ادب "مهر" به نقل از معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، مصطفي رحماندوست مسوول بخش جنبي جشنواره كتاب كودك و نوجوان ايران با اعلام اين خبر افزود : برپايي كارگاههاي نقاشي و نمايشگاه عكس ، بخش تصويرگران كتاب كودك، نامه هاي بچه هاي بم به خدا و برپايي نمايشگاه كاريكاتور با موضوع ادبيات كودك و نوجوان از جمله برنامه هايي است كه با محور قرار دادن كودك و هويت ملي در بخش جنبي اين جشنواره پيش بيني شده است.

وي در ادامه اظهار داشت : كارگاه نقاشي اين جشنواره كه در شهرهاي كرمان و بم با حضور كودكان و نوجوانان اين مناطق برگزار خواهد شد به صورت نقاشي ديواري و نقاشي خياباني خواهد بود.

وي توضيح داد : در نقاشي خياباني با همكاري شهرداري و استانداري كرمان يكي از خيابان هاي بم و كرمان در اختيار كودكان و نوجوانان قرار مي گيرد تا در آن به نقاشي بپردازند.

وي گفت : كودكان با سه موضوع عاشورا، خليج فارس و آزاد در اين كارگاهها نقاشي حضور خواهند داشت.

وي گفت : در بخش تصويرگران كتاب كودك نيز تابلوهاي ويژه تصويرگران نسل سوم با موضوع هدايت ايراني به نمايش گذاشته خواهد شد.

به گفته رحماندوست در بخش ادبيات عاشورا اين جشنواره نيز كودكان و نوجوانان ديدگاههاي خود را در قالب نقاشي به نمايش خواهند گذاشت.

رحماندوست تصريح كرد : در بخش عكاسي اين جشنواره نيز 30 اثر برتر با موضوع كودك و خانواده به نمايش درخواهد آمد.

وي همچنين با اشاره به ظرفيت هاي بالاي كاريكاتور در حوزه ادبيات كودك و نوجوان گفت : برگزاري بخش كاريكاتور در اين جشنواره با هدف پيوند ميان ادبيات كودك و نوجوان و كاريكاتور انجام مي شود.

مسوول بخش جنبي جشنواره كتاب كودك و نوجوان همچنين از مسابقه "موش و گربه" به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي بخش جانبي اين جشنواره ياد كرد.

نخستين جشنواره كتاب كودك و نوجوان با شعار كودك و هويت ملي از 18 تا 24 اسفند در كرمان برگزار مي شود. 

کد خبر 156744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha