۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹

در نمایشگاه مواد غذایی مالزی/

برندهای ایرانی در نمایشگاه غذای حلال مالزی حضور یافتند

برندهای ایرانی در نمایشگاه غذای حلال مالزی حضور یافتند

اصفهان - خبرگزاری مهر: با برگزاری نمایشگاه مواد غذایی مالزی برندهای ایرانی در نمایشگاه غذای حلال مالزی حضور چشمگیری داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی MIHAS) 2012)، هفته حلال مالزی 2012 نیز به طور رسمی فعالیت خود را در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مالزی ((KLCC آغاز کرد.

بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته از 14 تا 19 فروردین‌ماه (7-2 آپریل) سه رویداد ویژه به مناسبت هفته حلال مالزی برگزار خواهد شد که برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی نیز یکی از این سه رویداد است.

برپایی نشست تحقیقات جهانی حلال (WHRS) در روزهای 16 و 17 فروردین‌ماه 1391 مصادف با 4 و5 آپریل و برگزاری گردهمایی جهانی حلال WHF)) در روزهای 14 و 15 فروردین ماه 1391 مصادف با  دوم و سوم ماه آپریل از دیگر برنامه های این هفته است.

برنامه‌های مذکور هزاران نفر از صاحبان صنایع و فعالان عرصه مواد غذایی و صنایع حلال را از بیش از 50 کشور دنیا به کوالالامپور پایتخت کشور مالزی فراخوانده است تا ضمن تبادل اطلاعات، در جریان آخرین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه صنعت حلال قرارگیرند.

9 شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه میهاس 2012 نیز که با مجری‌گری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در پاویون ایران شرکت کرده‌اند، در جریان این رویدادها و برنامه‌های ویژه اقتصادی قرار خواهند گرفت که بی‌شک نقش قابل توجهی در افزایش کیفیت و توان رقابتی برندهای ایرانی در صنعت غذای حلال جهان خواهد د اشت.

نهمین نمایشگاه حلال مالزی با حضور 9 شرکت ایرانی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزای مهر، نهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی(MIHAS 2012 )در حالی روز گذشته در مرکز نمایشگاهی KLCC کوآلالامپور برگزار شد که شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برای هشتمین سال متوالی مجری برگزارکننده پاویون ایران در این نمایشگاه بوده است.

این نمایشگاه 16 تا 19 فروردین 91 برابر با 4 تا 7 آپریل 2012 با حضور 260 شرکت خارجی از کشورهای ایران، ترکیه، تایوان، انگلستان، چین، هند، سنگاپور، برزیل، هلند، کویت، اردن، تایلند، فلسطین، سریلانکا، شیلی، لهستان، مصر، عربستان سعودی، تونس، امارات متحده عربی، استرالیا، پاکستان، اندونزی، کره جنوبی، بلژیک و روسیه برگزار شده است.
مراسم افتتاحیه نهمین دوره این نمایشگاه با سخنرانی مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، زاهدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و روحی صفت رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

امسال پاویون ایران را 9 شرکت فعال در زمینه تولید و صادرات انواع ماکارونی، تولید و صادرات انواع خرما و مشتقات آن، تولید و صادرات انواع اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی، تولید و صادرات انواع بیسکویت و ویفر، تولید و صادرات انواع نوشیدنی‌ها و تولید و صادرات انواع فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی تشکیل داده‌اند.

نمایشگاه مذکور به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه حلال جهان که پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا است، آستانه ورود به بازار بزرگ صنعت غذای حلال در جهان است که طی سال‌های گذشته غیر مسلمانان زیادی را نیز به عنوان گروه هدف و مصرف‌کننده خود جذب کرده است.

میزان گسترش و رشد بالای مصرف غذاهای حلال و توجه به این برند در سال‌های اخیر فرصتهای خوبی برای تولید کنندگان مواد غذایی ایجاد کرده است.

به گزارش مهر، این بازار رو به رشد نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در بازارهای غربی که میزان جمعیت مسلمانان با افزایش قابل توجهی مواجه است نیز دیده می‌شود.

غذای حلال اکنون در حدود 560 میلیارد دلار گردش مالی در سال دارد و پیش‌بینی می‌شود این مقدار برای سال 2020 به رقم 850 میلیارد دلار برسد.

با اینکه اکنون غذای حلال در بسیاری از کشورها شناخته شده ولی ریشه اصلی آن در خاورمیانه و آسیاست.

کد خبر 1569563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha