۲۰ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۴۲

سعیدی در گفتگو با مهر:

توجه به فرمایشات رهبر انقلاب منجر به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای شد

توجه به فرمایشات رهبر انقلاب منجر به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای شد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، دستیابی به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای را در پرتو تبعیت از رهبری و حفظ ارزش های انقلاب دانست و گفت: توجه به فرمایشات معظم له منجر به روز ملی فناوری هسته ای شد.

حجت الاسلام علی سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عوامل زیادی در استقلال ایران موثر است، یکی از مهمترین این عوامل را جایگاه رهبری در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: رهبری باصلابت، هوشمند و با برنامه می تواند در استقلال کشور نقش تاثیر گذاری را ایفا کند، این ویژگی در امام خمینی(ره) بود و بعد از ایشان همان مسیر را رهبر معظم انقلاب دنبال می کنند.

وی گفت: البته در طول تاریخ  حضور رهبر در استقلال ملت نقش خود را به خوبی تبیین کرد که نمونه آن را می توان در هند با محوریت گاندی دید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به همراهی ملت با رهبری اشاره کرد و گفت: بدون شک مردم هر جا به پیروزی رسیدند این پیروزی را با همسویی و همراهی با رهبری بدست آوردند.

سعیدی تحقق استقلال در انقلاب اسلامی را مرهون حضور به موقع مردم در صحنه ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور مردم در انقلاب موثر است و این حضور باعث پیروزی و استقلال کشورمان شد، همچنین دستیابی به این استقلال باعث شده است که هر روز به رشد و فناوری های جدید دست یابیم .

وی درادامه این گفتگو به پیشرفت ایران در حوزه هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در زمینه هسته ای اراده رهبر معظم انقلاب، همراهی ملت و فعالیت نخبگان دست به دست هم داد تا بتوانیم به این پیشرفت دست یابیم ، البته دولت اطلاحات در زمینه هسته ای کوتاهی کرد و به راحتی  حاضر به  عقب نشینی شد و این باعث آن شد که ما در دوره ای افت کنیم اما با این حال هدایت های رهبری و همراهی مردم باعث شد تا چرخه سوخت هسته ای فعال شود.

نماینده رهبری در سپاه پاسدارن خاطرنشان کرد: پس از به روی کار آمدن مجلس و دولت اصولگرا زمینه توجه به فرمایشات رهبری محقق شد و توجه به فرمایشات ایشان منجر به روز ملی فناوری هسته ای شد.

سعیدی با بیان اینکه ایران از گذشته تا به امروز با تحریم دشمن مواجه بوده است، افزود: با وجود تهدید‌ها و تحریم ها توانسته ایم سوخت هسته ای و راکتورها را فعال کنیم، همچنین به استقلال در همه ابعاد سیاسی، نظامی و فرهنگی نیز دست یافته ایم، به طوری که در حوزه سیاسی از مستقل ترین کشورهای دنیا هستیم.

وی گفت: این در حالی است که بعضی از کشورها امروز ناچارند در اردوگاه آمریکا حرکت کنند اما ایران به هیچ عنوان تحت تاثیر قدرت های بزرگ قرار ندارد و فقط در چهار چوب مصالح و منافع ملی خود حرکت می کند.

نماینده رهبری در سپاه پاسداران دستیابی به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای را در پرتو تبعیت از رهبری و حفظ ارزش های انقلاب دانست و گفت: اگر در این مسیر حرکت کنیم حتما می توانیم دستاوردهای خوبی را بدست آوریم.

بنابراین گزارش، در 20 فروردین سال 1385 محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان خبر دستیابى ایران به فناورى غنى‌سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران را اعلام کرد.

در پی این موفقیت دانشمندان و متخصصان کشورمان در دستیابی به نسل جدیدی از سانتریفیو‌ژها در ایران و اعلام آن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورمان در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی‌سازی اورانیوم محسوب می‌شود.
 
پس از آن با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش‌هاى افتخار آفرین دانشمندان جوان ایرانى در دستیابى کشور به فناورى صلح آمیز هسته اى 20  فروردین در تقویم رسمى ایرانیان روز ملى فناورى هسته اى نام گرفت.
 
کد خبر 1571065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha