۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۲۰:۲۱

جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در آمل برگزار شد

جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در آمل برگزار شد

آمل - خبرگزاری مهر: هشتمین جشنواره بزرگ رهاسازی ماهی قرمز نوروزی با حضور پرشور کودکان و خانواده های آملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر سه شنبه در حیاط شهرداری آمل با استقبال پرشور شهروندان این شهر برگزار شد، کودکان آملی به همراه خانواده های خود، ماهی های قرمز سفره هفت سین نوروزی را در حوزه بزرگ شهرداری رها کردند.

شهردار آمل  گفت: خوشبختانه مراسم رها سازی ماهی قرمز در شهر آمل اکنون به یک سنت تبدیل شده که استقبال و درخواست شهروندان آملی، پس از تعطیلات نورزی از شهرداری برای برگزاری این جشنواره نشان از اهمیت آن درمیان مردم دارد.
 
احمد امیر سلیمانی، برگزاری جشنواره های عمومی در شهر را در ایجاد روحیه شاد و انگیزه بیشتر در راستای توجه شهرداری به شهروندان موثر دانست.
 
وی افزود: شهرداری آمل امسال برپایی دو سفره بزرگ هفت سین در میدان قائم و هزار سنگر و مراسم نوروزخوانی در هفته منتهی به عید  را برای شادی بیشتر میان شهروندان برپا کرده است.
 
وی ادامه داد: جشنواره رهاسازی ماهی های قرمز سفره هفت سین اقدام ابتکاری موسسه غیردولتی دیار سبز مازندران است که با همکاری شهرداری آمل و باحضور کودکان مهدها، دانش آموزان مدارس وخانواده ها هر ساله پس از تعطیلات نوروز دراین شهربرگزار می شود.
 
شهردار آمل اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی در شهر و گردهم آوردن شهروندان در کنار هم و حفظ محیط زیست از اهداف مهم این جشنواره است.
 
امیرسلیمانی تصریح کرد: در این جشنواره، شهروندان  با رهاسازی ماهی های باقیمانده سفره هفت ‌سین در حوزه بزرگ " شهرداری آمل، زندگی دوباره ای را به ماهی های قرمزهدیه می کنند.
 
در این مراسم سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری آمل، در اقدامی جالب توجه به کودکانی که ماهی های قرمز نوروزی را درحوزه شهرداری رها کرده بودند، نهال گونه های مختلف درختان زینتی به آنان هدیه داد.
 
شهر آمل حدود 250 هزار نفر جمعیت دارد.
 
کد خبر 1573811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha