۲۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۳۷

هاآرتض خبر داد :

آماده باش پلیس رژیم اسرائیل/ تل‎آویو نگران ورود حامیان فلسطین به قدس است

آماده باش پلیس رژیم اسرائیل/ تل‎آویو نگران ورود حامیان فلسطین به قدس است

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی بمنظور جلوگیری از حامیان فلسطین به سرزمین های اشغالی، به حال آماده باش در آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاآرتض با اعلام این خبر نوشت: تعداد زیادی از نیروهای پلیس اسرائیل در فرودگاه بن گوریون به حالت آماده باش درآمده اند تا از ورود کاروان حامیان فلسطین که از کشورهای اروپایی و آمریکایی عازم بیت المقدس هستند جلوگیری کنند.

فردا یکشنبه هواپیمای حامیان فلسطین وارد رژیم اسرائیل شده و در فرودگاه بن گورین به زمین می نشیند از همین رو تعداد زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای ویژه اسرائیلی در این فرودگاه به حالت آماده باش در آمده اند تا از ورود این افراد جلوگیری کنند.

بر همین اساس، نیروهای پلیس که غیرمسلح هستند در داخل فرودگاه و نیروهای ویژه که مسلح هستند در خارج از فرودگاه مستقر شده اند.

علاوه بر این دو گروه، پلیس مخفی اسرائیل نیز در باجه های مخصوص چک کردن گذرنامه های مسافران مستقر شده اند تا از ورود فعالان حامی فلسطین به سرزمین های اشغالی جلوگیری کنند.  

در همین رابطه روزنامه هاآرتض از مذاکره سران رژیم صهیونیستی با مقامات فرودگاه بن گورین، برای عدم صدور مجوز ورود به این فعالان صلح خبر می دهد.

در همین رابطه فعالان حقوق بشر اعلام کرده اند که این فرودگاه صلاحیت جلوگیری از ورود این افراد به سرزمین های اشغالی را ندارد.

از سوی دیگر، وزیران امور خارجه، حمل و نقل، داخلی و امنیت در حال انجام مذاکره برای محدود کردن فعالیت حامیان فلسطین در صورت ورود آنها به سرزمین های اشغالی هستند. یکی از اصلی ترین نکات مورد بحث آنها این است که اجازه برقراری ارتباط با فلسطینیان به آنها داده نشود. 

به نوشته هاآرتض، یکی از راههایی که تل آویو با توسل به آن درصدد است تا از ورود حامیان فلسطین به اسرائیل جلوگیری کند آن است که اسامی این فعالان را به خطوط هوایی مختلف داده و به آنها هشدار داده که اگر این افراد را به فرودگاه بن گورین بیاورند مجبور خواهند تا مجددا آنها را به مبدا بازگردانند.  

درتابستان سال گذشته میلادی نیز قرار بود 200 نفر از حامیان فلسطین وارد سرزمین های اشغالی شوند اما رژیم صهیونیستی از ورود آنها جلوگیری کرد.

بر اساس آمارهای موجود، قرار است فردا در حدود یک هزار نفر از حامیان فلسطین که از کشورهای اروپایی و آمریکا گردهم آمده اند وارد سرزمین های اشغالی شوند.

کد خبر 1576344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha