۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۴۰

با حضور مسئولان ارتش/

«ارتش کلمه طیبه» و «یک آسمان ستاره» رونمایی شدند

«ارتش کلمه طیبه» و «یک آسمان ستاره» رونمایی شدند

دو کتاب «ارتش کلمه طیبه» و «یک آسمان ستاره» شامل سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همراه 21 عنوان کتاب دیگر منتشر شده توسط انتشارات ارتش در سال 90، امروز رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از 23 عنوان کتاب منتشر شده توسط انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در سال 90، صبح امروز یکشنبه 27 فروردین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباط نیروهای مسلح، سرتیب محمد هاشمی معاون عملیات ارتش و حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی ارتش در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: ارتش به خوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌ نشان داد که شایستگی داشته است تا امام خمینی (ره) یک روز را به نامش بنامد. روزهای اولیه انقلاب، روزهای بسیار پرحادثه‌ای بودند که دشمنان و منافقین شعار انحلال ارتش را می‌دادند، اما امام خمینی ‌(ره) با شناختی که از بدنه ارتش داشت، گفت که ارتش باید بماند و در یک روز چهارشنبه که 28 فروردین بود، فرمان رژه ارتشیان در روز 29 فروردین را در خیابان‌ها صادر کرد و به مردم هم فرمان داد تا از نیروهای ارتش استقبال کنند.

وی افزود: ارتش به خوبی شایستگی‌هایش را نشان داده است؛ چون جانشین امام‌ خمینی(ره) این ارتش را ارتش حزب‌الله نامیده و آن را کلمه طیبه دانست. امروز ارتشیان و بسیجیان ما در دل مردم جا دارند. مردم از صمیم دل، نیروهای مسلح را دوست دارند. امروز که در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم، همه از جمله یک بسیجی با تلفن یا با پیامک این روز را به ارتشیان تبریک می‌گوید. این‌ها همه نشانه‌هایی از علاقه هستند. شما باید به خود ببالید که در بین مردم جامعه جا دارید. امروز هم به برکت و پشتوانه همین نیروهای مسلح است که مسئولین سیاسی ما در مذاکرات خود با قدرت و اقتدار از کشور عزیزمان حرف می‌زنند و در مقابل دشمنان نظام از جمله آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب، با سربلندی ایستاده‌اند.

آل هاشم ادامه داد: اما کتاب؛ بهترین رابط میان گذشته و حال است و تنها مونس انسان‌های متفکر است. کتاب دروازه‌ای است به سوی جهان گسترده دانش و معرفت و ارائه کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست. کتاب چون خورشید، فضای زندگی را برای همه روشن می‌کند و به همگان نور، شور و گرمایی می‌بخشد. کتاب مثل باران بر سر زمین دل‌ها می‌بارد و اندیشه‌ها و کردارها را به رونق زیبایی و طراوت می‌بخشد. می‌توان گفت آیین آسمانی ما پرچمدار کتاب و کتابخوانی در زمین است و این حقیقت با اندک کاوشی در لا‌به‌لای ورق‌های زرین تاریخ اسلام نمایان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ در جامعه انکارناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه‌جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب، مورد بحث و نظر قرار داد. کتاب از مقوله‌های فرهنگی است که ترویج آن در جامعه اسلامی ما ضروری به نظر می‌رسد، اما دو جلد کتاب مهمی که امروز در کنار کتاب‌های دیگر نشر آجا رونمایی می‌شوند، جلد دوم «ارتش کلمه طیبه» و «یک آسمان ستاره» هستند که مجموعه‌ای از سخنان ولی‌امر مسلمین جهان هستند. بدون تردید این دو جلد کتاب از ارزش معنوی خاصی برخوردارند و خداوند را شاکریم که به ما و همکارانمان توفیق انتشار این دو کتاب را در آستانه روز ارتش داد تا آن‌ها را به علاقه‌مندان هدیه کنیم.

وی در ادامه گفت‌: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تا امروز بیش از 200 اثر ماندگار به جامعه نشر کشور عرضه کرده است که موضوع عمده آ‌ن‌ها دفاع مقدس و معرفی چهره‌های شاخص و فرماندگان شهید و در قید حیات ارتش است. نشر آجا با برگزاری نشست‌های متعدد با صاحب‌نظران، پروژه‌هایی را تعریف و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی، این عناوین را تدوین و چاپ کرده و خواهد کرد. تاکنون 3 همایش اندیشه و قلم توسط انتشارات آجا برگزار شده و اطلاعات مربوط به نویسندگان و مترجمان نظامی و غیرنظامی را جمع‌آوری کرده است که به این ترتیب یک بانک اطلاعاتی شکل گرفته است. این ناشر با همکاری با نهادها و موسسات مختلف، برای شناسایی بیشتر نویسندگان، برای تاریخ شفاهی دفاع مقدس قدم برداشته است.

آل هاشم گفت: کتاب‌هایی که در کنار دو عنوان ارزشمند از سخنان رهبر انقلاب، رونمایی می‌شوند شامل 11 عنوان کتاب بزرگسال و 12 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان هستند.

در ادامه این برنامه از این کتاب‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباط نیروهای مسلح، سرتیب محمد هاشمی معاون عملیات ارتش و حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی ارتش رونمایی شد.

کد خبر 1577163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha