۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴

نگاه متفاوت به آمریکا/

قهرمان بوکس ایالات متحده کیست / اوباما، رامنی یا گینگریچ

قهرمان بوکس ایالات متحده کیست / اوباما، رامنی یا گینگریچ

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل : با نزدیک شدن به ماه نوامبر تنور رقابتهای ریاست جمهوری آمریکا گرمتر می شود و همین امر سبب افزایش حاشیه ها و نگاه ویژه کاریکاتوریستها به آن شده است.

هم اکنون رقابت میان نامزدهای جمهوریخواه با جدیت بیشتری در جریان است و هر چند "ریک سنتروم" از این رقابتها کنار کشیده اما تا پیش از این نتایج رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان به گونه ای بود که موجب خوشحالی دموکراتها می شد.

در آمریکا از حزب جمهوریخواه با عنوان "فیلها" و از حزب دموکرات به عنوان "الاغها" یاد می شود. از همین رو در اغلب کاریکاتورها این دو حیوان حضور چشمگیری دارند.

آنچه از این کاریکاتور قابل درک است این مورد است که با کناره گیری سنتروم از رقابتهای انتخاباتی، هم اکنون رقابت اصلی میان "میت رامنی" و "نیوت گینگریچ" است که البته شانس رامنی بسیار بیشتر از گینگریچ است.  

 بر همین اساس اوباما نیز منتظر پایان یافتن رقابتهای درون حزبی در میان جمهوریخواهان است تا برنامه های انتخاباتی خود را با تمرکز بیشتری ادامه بدهد.

 طی دیروز و امروز ( شنبه و یکشنبه ) رسانه های آمریکایی به جنگ لفظی میان اوباما و رامنی پرداخته اند. اوباما از رامنی خواسته تا اقدام به انتشار گزارشی از دارایی های خود و لیست مالیاتی اش کند.

 

 برخی تحلیلگران معتقدند که مشکلات فعلی آمریکا ( بحران اقتصادی، افزایش قیمت بنزین، تقابل با چین و ...) سبب شده تا حزب دموکرات روزگار سختی را سپری کند.

کد خبر 1577625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha