۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹

عباسی:

کمیته علم و فناوری در زنجان تشکیل می شود

کمیته علم و فناوری در زنجان تشکیل می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت منابع و نیروی انسانی استانداری زنجان، گفت: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب کمیته علم و فناوری برای ارائه و عملیاتی کردن فعالیت ها تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عباسی ظهر دوشنبه در کارگروه پژوهش و فن‌آوری، با بیان اینکه توجه ویژه‎ای به توسعه اهداف علم و فن‎آوری برای تعالی استان در یک چشم‎انداز طولانی مدت باید صورت پذیرد، افزود: باید همه مسئولان به این نکته توجه داشته باشند که در عصر حاضر باید در کنار تولید کالاها و خدمات، به تولید علم و فن‎آوری توجه ویژه‎ای در برای رفاه حال عمومی شود.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول کشور در تولید مقالات ISI، نشان دهنده پتانسیل خوب جوانان این مرز و بوم است که باید توجه ویژه‎ای به آن صورت گیرد.

عباسی  با بیان اینکه در حال‌حاضر 3 هزار شرکت دانش‎بنیان در کشور فعال هستند، گفت: با توجه به ظرفیت‎های موجود پیش‎بینی می‎شود این تعداد تا پایان برنامه پنجم به 20 هزار شرکت و در افق چشم‎انداز به بیش از 50 هزار شرکت دانش‌بنیان افزایش پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت منابع و نیروی انسانی استانداری زنجان، با تاکید بر رتبه 17 ایران در تولید علم در دنیا، گفت: باید تلاش کنیم با استفاده از پتانسیل‎های موجود این جایگاه راارتقاء دهیم و لازمه این امر استفاده از نیروهای مراکز علمی و دانشگاهی است.

عباسی افزود: با توجه به امکانات و مجموعه محدود پارک‌های فن‌آوری امکان حضور همه دانشجویان در این مراکز وجود ندارد، ولی حداقل کاری که این مراکز انجام می‌دهند ایجاد انگیزه در میان علاقه‎مندان است که با آن می‌توان کشور را به جایگاه واقعی خود رساند.

کد خبر 1578546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha