۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۴۲

عماری خواستار شد:

ترانزیت کالا از مرز رازی خوی/ احداث محور خوی- قطور تسریع یابد

ترانزیت کالا از مرز رازی خوی/ احداث محور خوی- قطور تسریع یابد

ارومیه- خبرگزاری مهر: فرماندار خوی خواستار ایجاد زیرساختها و امکانات لازم برای ترانزیت کالا از طریق مرز رازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین عماری صبح سه شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی رازی واقع در مرز ایران و ترکیه افزود: پایانه مرزی رازی با توجه به قرار گرفتن در مجاورت راه آهن سراسری جمهوری اسلامی به اروپا، مناسب ترین ظرفیتی است که می توان با کمترین هزینه کالاهای ایرانی را به کشورهای اروپایی صادر کرد.

وی ایجاد امکانات لازم برای ترانزیت کالا ، تردد کالا و مسافر در مسیر خوی - رازی را ضروری دانست و اظهار داشت: باید هر چه سریعتر نسبت به اتمام عملیات ساختمانی محور خوی - قطور و حل مسائل و مشکلات پایانه مرزی رازی اقدام شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی پایانه مرزی رازی در مقابل کاپی کوی ترکیه ظرفیتهای تجاری و بازرگانی آذربایجان غربی و کشور را به نحو چشمگیری افزایش داده، عنوان کرد: بازگشایی مرز رازی فرصت خوبی برای رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و خوی به وجود آورده که باید برای بهره مندی از این ظرفیتها برنامه ریزی دقیق و جدی شود.

فرماندار خوی یادآور شد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، همه مسئولان و دست اندرکاران بخشهای اقتصادی اعم از بخش دولتی و خصوصی باید موضوع صادرات ملی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

عماری در ادامه سفر به منطقه، همراه با معاون راه آهن آذربایجان از مسیر ریلی خوی - رازی بازدید کرد و به وسیله ترن از بخشهای مختلف راه ریلی حوزه استحفاظی خوی تا مرز رازی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل حمل و نقل در این مسیر و ایستگاه های راه آهن قرار گرفت.

پایانه مرزی رازی خوی در 70 کیلو متری جنوب غرب شهر خوی و در مقابل پایانه مرزی کاپی کوی استان وان ترکیه واقع شده و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به کشورهای اروپایی و حوزه کشورهای دریای مدیترانه است.

پایانه مرزی رازی طی سال 89 فعالیت های رسمی خود را آغاز کرده که در مدت اندک ، تاثیر چشمگیری در افزایش صادرات و ترانزیت کالا داشت، با راه اندازی این پایانه تعداد پایانه های مرزی آذربایجان غربی به پنج واحد رسید که سه واحد در مقابل ترکیه، یک واحد در مقابل جمهوری خود مختار نخجوان و یک واحد نیز در مقابل عراق فعالیت می کنند.

قرار گرفتن در مجاورت خط آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران به اروپا، کوتاه کردن فاصله مسیر جاده ای برای سفر به ترکیه از مزیتهای بسیار مهم این پایانه مرزی بوده که این مرز با هدف تسهیل و روانسازی، توسعه بازرگانی، تجاری و افزایش مبادلات اقتصادی ایران با ترکیه به عنوان مرز رسمی زمینی گشایش یافت.

کد خبر 1579000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha