۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹

بررسی صدمات دستگاه ادراری در کنگره انجمن اورولوژی

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران از بحث و تبادل نظر در مورد بیماریهای اطفال و ناهنجاریهای پیش از تولد، اورولوژی زنان، بی اختیاری ادرار، پیوند کلیه، صدمات دستگاه ادراری و... در کنگره این انجمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد علی زرگر با اعلام این خبر گفت: در این کنگره علاوه بر دستاوردهای جدید علمی، موضوعاتی به عنوان محور کنگره انتخاب شده اند که به لحاظ سلامت مردم، مورد توجه و اهمیت بوده یا به عنوان بیماریهای رایج و اثرگذار بر کیفیت زندگی به شمار می روند.

وی از سنگهای سیستم ادراری، بزرگی خوش خیم پروستات و علایم ادراری در مردان، اختلال جنسی و نقص تسترون در مردان به عنوان چهار محور اصلی این کنگره نام برد و ابراز امیدواری کرد، انجمن اورولوژی ایران با برپایی چنین کنگره هایی که محل هم اندیشی متخصصان اورولوژی و دیگر تخصصهای مرتبط است به سمت تدوین دستورالعملهای درمانی (Guide line) مناسب با این بیماری ها، مطابق با وضعیت بیماران کشور دست یابد.

به گفته زرگر در این کنگره همچنین مباحث ناباروری مردان و عقیمی (اندرولوژی)، بیماریهای اطفال و ناهنجاریهای پیش از تولد (پره نتال)، اورولوژی زنان، بی اختیاری ادرار، پیوند کلیه، صدمات دستگاه ادراری و جراحیهای ترمیمی وابسته به آن مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی افزود: از آنجا که تشخیص به موقع تومورها به ویژه تومور پروستات نقش مهمی در حفظ سلامت و بقای بیمار دارد در پانزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، مباحث نوین مربوط به تشخیص زودهنگام و جراحی تومورهای دستگاه ادراری اعم از تومورهای خوش خیم و سرطانی به متخصصان ارایه خواهد شد.

زرگر از درمانهای طبی و جراحی سنگهای کلیه و مباحث دیگری همچون عفونتهای ادراری به عنوان دیگر مباحث این کنگره چهار روزه نام برد.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران همچنین از حضور میهمانان خارجی در این کنگره از امریکا و اروپا خبر داد.

پانزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از 21 تا 24 اردیبهشت ماه امسال در پژوهشگاه نیرو برپا می شود.

کد خبر 1579201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha