۳۰ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۳۹

لزوم علاج واقعه قبل از وقوع/

بدحجابی بمب ساعتی دشمن/پیامد بدحجابی تنها پوشش نامناسب نیست

بدحجابی بمب ساعتی دشمن/پیامد بدحجابی تنها پوشش نامناسب نیست

رشت - خبرگزاری مهر: بد حجابی بمب ساعتی خاموش دشمن است که لحظه به لحظه به انفجار خود نزدیک تر می شود آن وقت هیچ نیرویی را یارای مواجهه با این بمب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بد حجابی از مسائلی است که سلامت فرد و جامعه را تهدید می کند، پوشش نامناسب پی آمدها و آثار جبران ناپذیری در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد، اقتصاد و امنیت جامعه دارد که گاه مسیری انحرافی و بازگشت ناپذیری پدید می آورد.

فرآیند بد حجابی، مقدمه تهاجم گسترده تر به فرهنگ مقابل و شکستن هنجارها و جایگزین ساختن هنجار مورد نظر فرهنگ مهاجم است.

احساس بیگانگی در برابر فرهنگ خودی و بی هویتی اجتماعی زمینه ساز پذیرش تهاجم فرهنگی است، بنابراین جامعه ای که دچار تهاجم فرهنگی شود و تغییرات اجتماعی در آن سریع صورت گیرد، ارزش در آن جامعه ناپایدار است و هنجارشکنی در آن مرسوم می شود و در برابر فرهنگ بیگانه همیشه از خود وازدگی نشان می دهد.

سوغاتی بدحجابی تنها پوشش نامناسب نیست

سوغاتی که بدحجابی به همراه دارد، تنها پوشش نامناسب نیست بلکه ترویج لباسهای نامناسب، بزک کردن ها و ... را به دنبال دارد.

یک شهروند گیلانی در این ارتباط گفت: فرهنگ عفاف، حجاب و اخلاق اسلامی در جامعه باید تقویت شود چرا که بدحجابی جامعه را به التهاب می‌کشاند.

زهرا احمدی از برخی دستگاههای فرهنگی به دلیل برخی سهل انگاریها گلایه کرد و افزود: مردم خواهان مقابله با بدحجابی، حرکتهای انحرافی و ابتذالی هستند.

وی اظهارداشت: اگر مسئولان اهتمام و جدیت داشته باشند می توانند با این پدیده نامبارک مقابله کنند اما متاسفانه حرکت تاثیرگذاری در این عرصه مشاهده نمی شود.

این شهروند گیلانی گفت: مردم ولایتمدار و شهید پرور استان از بی‌ توجهی مسئولان نسبت به کار واحدهای تولیدی در عرضه البسه، پوشاک و همچنین نحوه قیمت گذاری آن گلایه‌ دارند.

مردم فقط شاهد حرف و شعار در مورد حفظ ارزشها از سوی دولتمردان هستند

وی ادامه داد: اکثر مردم امروزه از وضعیت فعلی پوشش لباس برخی افراد و در مجموع بدحجابی در جامعه رنج برده و در این زمینه فقط شاهد حرف و شعار در مورد حفظ ارزشها از سوی دولتمردان هستند.

شهروند دیگری که خود را دانشجو معرفی کرد به آثار و پی آمدهای فرهنگی بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: کسی با تنوع رنگها و آزادی انتخاب پوشش مخالف نیست چون آزادی پوشش و تنوع در رنگها شادی و نشاط را در جامعه به ارمغان می‌آورد اما آنچه امروزه باعث گلایه مردم است، عرضه البسه‌ هایست که روز به روز کوتاهتر، تنگ ‌تر و یا چسبان ‌تر می ‌شود.

علیرضا قاسمی افزود: وجود این لباسها، عرضه و توزیع آن از سوی تولید کنندگان و مغازه ‌دارها سبب شده تا برخی از جوانان نیز برخلاف میل باطنی خود و خانواده ‌به ناچار نسبت به خرید آن اقدام کنند و به اصطلاح همرنگ جماعت شوند!

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چه ارگان و نهادی مسئول نظارت بر نحوه عرضه این گونه لباسها و پوشاک که سلامت جامعه را به خطر انداخته، فرهنگ و ارزشها را نیز زیر سئوال برده می ‌باشد؟

این دانشجوی گیلانی از وضعیت بدحجابی در جامعه از یکسو و بی توجهی دستگاههای مسئول از سوی دیگر به شدت گلایه کرد و گفت: متاسفانه در بازار، کوچه، رستورانها، دانشگاهها، اداره ها، بیمارستانها، تفرجگاهها و غیره زنان و دختران بدحجاب و بدپوششی با مانتوهای تنگ، چسبان و صورتهای بزک کرده در رفت و آمدند و این امر امنیت روانی خانواده را تهدید می کند.

خاندان مکرم شهیدان خواستار برخورد شدید با مصادیق بدپوششی  در جامعه هستند

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده به ویژه خاندان مکرم شهیدان خواستار برخورد شدید با مصادیق بدپوششی و از سوی مسئولان هستند تا امنیت روانی خانواده حفظ شود و خانواده ها بدون هیچ نگرانی و دغدغه خاطری در اماکن عمومی حضور یابند.

یک شهروند رشتی نیز در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون خانواده های معظم شهدا، مردم مومن و متدین گیلان در موضوع بدحجابی و ناهنجاریهای اجتماعی گلایه های زیادی دارند و از وضعیت فعلی اعلام نارضایتی می کنند.

فاطمه آیت الهی با اشاره به اینکه موضوع بدحجابی در گیلان به ویژه شهر رشت روز به روز بیشتر می شود، افزود: گیلان زمین، مهد تمدن و فرهنگ، اجماع طراوت و زیبایی و شکوه صنع خداوندی است در این رابطه نباید وضعیت بغرنجی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و تقویت حجاب یکی از خواسته‌ های به حق مردم پس از انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: مردم از شعارزدگی و بی‌ توجهی مسئولان نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب سخت گلایه دارند.

این شهروند رشتی گفت: حجاب ریشه در آیات نورانی قرآن و روایات ائمه دارد و برای گسترش حجاب کار فرهنگی نیاز است.

وی ادامه داد: حضور افراد بدپوشش و بدحجاب در خیابانها خود گویای عدم نظارت کافی بر تولید و عرضه لباس در استان است که باید مسئولان به این مهم توجه اساسی داشته باشند.

 لباس ساده و مناسب برای زنان محجبه در بازار نیافتنی است

دیگر شهروند رشتی در این رابطه گفت: این روزها بسیاری از زنان برای یافتن لباس مناسب، باید فروشگاههای این شهر را بگردند و هزینه و وقت خود را برای رسیدن به لباس مناسب هدر دهند اما همچنان لباس ساده و مناسب در بازار نیافتنی است.

هانیه رنجبر افزود: متاسفانه در این شهر به جای اینکه لباس برای بدحجابها به سختی پیدا شود، یافتن لباس مناسب برای زنان محجبه دشوار شده است.

وی اظهار داشت: بدحجابی علاوه بر اینکه خود یک ناهنجار اجتماعی به شمار می آید و جامعه را به بی بند و باری می کشد، زمینه ساز بسیاری از زشتی های اخلاقی است.

این شهروند گفت: جامعه ای که هر روز مد جدیدی را به شکلهای گوناگون بپذیرد، دچار بسیاری از بیماریهای اخلاقی چون غرور، تکبر، عصیان، قساوت قلب و فخرفروشی خواهد شد.

وی افزود: هر چند جوانان با فلسفه حجاب و در انتخاب پوشش مناسب هدایت شوند متاسفانه دیدن مصادیق بدحجابی و بدپوششی بر روی آنان تاثیر منفی می گذارد.

بی حجابی زمینه ساز بسیاری از زشتی های اخلاقی است

رنجبر تاکید کرد: هرگاه جامعه ای به انجام دادن گناه جسارت پیدا کرد و مفاسد و معاصی رواج پیدا کرد، زشتی گناه از بین می رود و این خود گناه بزرگتری است.

بدون شک بدحجابی با هر انگیزه ای که باشد در اجتماع اثراتی سوء دارد، قبح و زشتی گناه را از بین می برد و باعث رواج گناهان دیگر می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت شاه بیت امر به معروف و نهی از منکر را حجاب ذکر کرد و گفت: حجاب باید به شکل وسیع تفسیر تا از موازی کاریها جلوگیری شود.

آیت الله زین العابدین قربانی با بیان اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه برای مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن است، اظهارداشت: از اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم متزلزل کردن بنیان خانواده هاست.

وی عنوان کرد: دشمن با رواج دادن بی بند و باری و بی حجابی زمینه تزلزل خانواده را فراهم می کند و بهترین راه مبارزه با جنگ نرم دشمن الگو قراردادن حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برای تمامی مردان و زنان جامعه اسلامی و ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در شرایط فعلی که مسلمانان جهان مورد هجوم عظیم فرهنگی دشمنان قرار گرفته اند، زنان جامعه اسلامی باید با تأمل در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در راه حفظ حجاب و عفاف خود بکوشند.

بی حجابی از مصیبتهای بزرگ جامعه اسلامی است 

وی ادامه داد: یکی از مصیبتهای بزرگی که امروز گریبان جامعه اسلامی را گرفته است مسئله بی حجابی است و از لحاظ دینی و اسلامی همه باید در مقابل این توطئه دشمن احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز امنیت اخلاقی را برای جامعه اسلامی مهم برشمرد و گفت: انقلاب مردم ایران صبغه اسلامی دارد و باید مظاهر اسلامی در جامعه نمود پیدا کند.

طیبه بزرگی با اشاره به رواج مسئله بد حجابی در جامعه افزود: بدحجابی جامعه را از مسیر اصلی منحرف و آثار تخریبی زیادی دارد.

وی اظهار داشت: حجاب و پوشش اسلامی نعمتی الهی است از این رو بانوان باید قدر این موهبت را بدانند و در راستای حفظ حریم عفاف تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه از ظرایف فرهنگ اسلامی حفظ حجاب و عفاف است، گفت: ترویج بدحجابی یکی از پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام در تهاجم فرهنگی است و برای از بین بردن هویت دینی زن مسلمان و جامعه اسلام طراحی شده است.

ترویج بدحجابی یکی از پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام در تهاجم فرهنگی است

وی تاکید کرد: حجاب از پدیدههای مهم مذهبی و ارزشی در تعالیم اسلامی است و رسیدن به این هدف متعالی، اسلامی و اعتقادی نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاههای فرهنگی است.

در جامعه ای که بدحجابی گسترش داشته باشد،‌ بسیاری از گناهان در آن رواج پیدا می کند و سرانجام، جوانان چشم چران بر اثر این گناه خانمان سوز، زندگی بسیاری از دختران معصوم و ساده لوح را بر باد می دهند و آبروی خانواده ها را به ارزانی می فروشند و زندگی ها را سست می کنند و سرمایه عفت و پاک دامنی را از بین می برند.

بنابراین برای حفظ نظام خانواده و به وجود آوردن محیطی سالم و فرزندان پاک رعایت حجاب ضروری است و باید بالاترین امنیت، یعنی امنیت ناموسی در خانه حاکم شود.

کد خبر 1579852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha