۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۱۱

اخبار حوادث پایتخت؛

مهار آتش در یکی از بیمارستانها/ مرگ کارگری بر اثر ریزش ساختمان

مهار آتش در یکی از بیمارستانها/ مرگ کارگری بر اثر ریزش ساختمان

جان باختن کارگری بر اثر ریزش ساختمان، نجات 35 کارگر ساختمانی از میان دود و آتش،مهار آتش در یکی از بیمارستان های پایتخت و... از مهمترین حوادث روزجمعه در پایتخت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ریزش بخشی ازدیوار ساختمان مسکونی موجب مرگ کارگر60 ساله در زیر آوار شد. خبر این حادثه در ساعت 17:12 روز گذشته به سامانه 125 داده شد که بلافاصله گروه امداد و نجات 2 این سازمان به سمت محل حادثه در شهرک کیانشهرخیابان مینایی حرکت کردند.

به گفته احمد ملک نژاد فرمانده نجاتگران آتش نشانی، کارگر حدودا 60 ساله‌ای از اتباع افغانستان در کانال فاضلاب مشغول کاربود که نا گهان براثر ریزش دیوار ساختمان مجاورکانال در زیر آوار گرفتار شد.

وی افزود: طبق اظهارات شاهدین و پیمانکار یک شرکت آب و فاضلاب، کارگران در کانال فاضلاب درحال حفاری بودند که ناگهان به علت نامعلومی بخشی از دیوار دورچین پشت بام یک ساختمان 4 طبقه مسکونی به داخل کانال وبر روی کارگران فروریخت.

ملک نژاد ادامه داد: چند تن از کارگران با مشاهده ریزش آجر ها به سرعت ازمحل گریختند اما یک کارگر مسن بنام عبدالحمید – ق نتوانست به موقع از مهلکه بگریزد و به طور کامل در زیرآواردیوار بدام افتاد.

وی در مورد نحوه عملیات نجاتگران اظهار داشت: آتش‌نشانان با رعایت اصول ایمنی و انجام آوار برداری، در کمتر از نیم ساعت این کارگررا از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

این فرمانده نجاتگران آتش نشانی با اشاره به تائید فوت این کارگر از سوی عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، افزود: جسد متوفی برای انجام تحقیقات در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.

نجات 35 کارگر ساختمانی از میان دود و آتش

35 نفر از کارگران افغانی که براثر آتش سوزی یک ساختمان درحال ساخت به پشت بام آن پناه برده وگرفتار شده بودند همگی با کمک آتش نشانان نجات یافتند.

در پی تماس تعدادی از شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از آتش نشانان، بیدرنگ زنگ ایستگاه 56 ساعت 4:47 دقیقه بامداد امروز به صدا در آمد و آتش نشانان به محل حادثه در شهرک حکیمیه، خیابان سازمان آب روانه شدند.

علی اصغر فیاض فرمانده آتش نشانان اعزامی دراین باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که طبقه همکف ساختمانی نیمه کاره کاملا شعله ور است و ده ها نفر از کارگران از ترس به پشت بام این ساختمان سه طبقه گریخته اند.

وی افزود: آنها که تعدادشان به 35 نفر می رسید با دیدن آتش نشانان درحالیکه که به علت دودگرفتگی طبقات، راه گریزی نداشتند با فریاد درخواست کمک می کردند.

فیاض تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله با بستن دستگاه تنفسی به کانون آتش نزدیک شده و بوسیله لوله های آبرسان شعله های سرکش آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.

این فرمانده آتش نشانی خاطر نشان کرد: گروهی از آتش نشانان نیز در این حین خود را به بالای پشت بام رسانده و پس از آرام کردن افراد گرفتار و انجام اقدامات احتیاطی، این کارگران را از طریق راه پله ها به پایین ساختمان هدایت کردند و سرانجام همگی آنها درحالی که به شدت ترسیده بودند از میان دود و آتش نجات یافتند.

وی هم چنین افزود: چند تن از کارگران در همان لحظات شروع آتش سوزی به طور سطحی دچار سوختگی شده بودند که برای انجام درمان های اولیه تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه شدند.

فیاض با اعلام این که در جریان این آتش سوزی مقدار زیادی از لوازم شخصی کارگران و مدارک آنها طعمه آتش شده و از بین رفت، افزود: آتش نشانان هم چنین پس از مهار کامل آتش، با استفاده از هواکش های قوی دود حاصله از آتش سوزی را به بیرون از ساختمان تخلیه کردند تا محیط کاملا ایمن شود.

این فرمانده آتش نشانی علت اولیه آتش سوزی را اتصالی سیم کشی غیر استاندارد برق اعلام کرد و گفت: این اتصالی منجر به شعله وری و سرایت آتش به مواد قابل اشتعال اطراف آن شد.

آتش سوزی در یکی از بیمارستانهای تهران به سرعت مهار شد

یکی از بیمارستان های مرکز شهر تهران پیش از ظهر امروز دچار آتش سوزی شد که به سرعت توسط آتش نشانان مهار و خاموش شد.

پس از اعلام این حادثه به سامانه 125 در ساعت 11:46 دقیقه امروز، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به دلیل اهمیت حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 53، 18 40، 46 ویک هم چنین گروه های امداد و نجات 13، 14 و 9 این سازمان، دو دستگاه خودروی نردبان 32 متری و دستگاه تنفسی را یکی پس از دیگری از نقاط مختلف شهر برای خاموش کردن آتش سوزی دراین بیمارستان اعزام کرد.

هادی میرافضلی معاون عملیات منطقه یک سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: این آتش سوزی در طبقه اول ساختمان بیمارستان و بخش شنوایی سنجی رخ داد که منجر به دودگرفتگی در طبقات شد.

به گفته وی، آتش‌نشانان در همان دقایق اولیه آتش سوزی را در مدت کوتاهی خاموش کردند وبا استفاده از دستگاه هواکش ویژه دود شدید در این طبقه را تخلیه و آرامش را به بیماران و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان باز گرداندند.

معاون عملیات منطقه یک آتش نشانی تهران باذکر این که علت وقوع این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی تهران در حال بررسی است، افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در این بیمارستان به علت دودگرفتگی فراوان عملیات جا به جایی بیماران در طبقات به سرعت انجام شد و همه بیماران و افراد حاضر در محل سالم به بیرون منتقل شدند.

میرافضلی هم چنین خاطر نشان کرد: تعدادی از بیماران نیز بلافاصله توسط آمبولانس های اورژانس به مراکز درمانی اطراف انتقال یافتند.

برخورد سواری با کامیون 4 کشته و زخمی داشت

برخورد شدید خودرو با کامیون کپرسی در بزرگراه شهید باکری منجر به مرگ دو سرنشین سواری وآسیب دیدگی دو سرنشین دیگر شد.

رانندگان خودروهایی که نیمه شب گذشته در بزرگراه شهید باکری شاهد وقوع این حادثه بودند بلافاصله آن را به سامانه 125 اطلاع رسانی کردند و درپی آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های 74 و27 بی‌درنگ روانه محل حادثه شدند.

مسعود صادقی فرمانده ایستگاه 74 آتش‌نشانی که در محل حادثه حضور داشت گفت: یک دستگاه خودروسواری با 4 سرنشین در مسیر شمال به جنوب بزرگراه باکری درحال حرکت بود که ناگهان در محدوده ی بین بزرگراه های نیایش و همت به شدت با کامیون کمپرسی تصادف کرد.

وی افزود: شدت برخورد به حدی بود که دو سرنشین سواری از شیشه جلو به بیرون پرت شده و بر روی موتورو قسمت جلو خودرو افتادند.

صادقی تصریح کرد: در جریان این سانحه رانندگی دو نفر از سرنشینان خودرو سواری بنام های عباس – ح 40 ساله و مصطفی – ح 55 ساله در دم جان سپردند هم چنین رخداد این حادثه در میان بزرگراه موجب مصدومیت شدید دو سرنشین این خودرو بنام های مهدی – ع 50 ساله و محمد 40 ساله شد.

این فرمانده آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: آتش‌نشانان بی‌درنگ با اجرای عملیات ایمن‌سازی از بروز حادثه و خطر احتمالی جلوگیری کردند ومصدومین را از خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند تا سریعا به بیمارستان انتقال یابند.

کد خبر 1581636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha