۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲

محلوجی:

سوگواره یاس نبوی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار می شود

سوگواره یاس نبوی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار می شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)سوگواره یاس نبوی برای سومین سال متوالی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزاری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا محلوجی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عاشواریی برگزار کردن ایام فاطمیه افزود: مراسم اصلی سوگواره ششم اردیبهشت با حضور دسته های عزاداری در حرم مطهر هلال بن علی(ع) برگزار می شود.

وی افزود: قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س)، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مسابقه کتاب خوانی خطبه فدکیه و انتشار ویژه نامه از دیگر برنامه های این سوگواره است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آ ران و بیدگل ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت دانست و افزود: این خطبه در شب شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر قرائت خواهد شد.

محلوجی بیان کرد: همچنین در قالب این سوگواره، سخنرانان و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) در شأن و شخصیت حضرت فاطمه(س) به سخنرانی و مرثیه سرایی می پردازند.

به گفته وی، ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

اعلام ویژه برنامه های شهادت حضرت زهرا(س) حرم هلال بن علی(ع)

ویژه برنامه های سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) در حرم هلال بن علی(ع) آران و بیدگل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله افروز رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: ویژه برنامه بانوی پهلو شکسته با هدف ترویج سیره عملی زندگانی حضرت فاطمه (س)، ترویج فرهنگ حیا و حجاب و عفاف با تکیه بر ارزشهای دینی و مذهبی برگزار می شود.

وی افزود: این ویژه برنامه در طول دهه فاطمیه هر شب با سخنرانی حجت الاسلام "صفدری" و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در شبستان آیت اله عاملی (ره) برگزار خواهد شد.

افروز بیان کرد: مراسم عاشورای فاطمی با تجمع هیئات مذهبی در روز شهادت حضرت زهرا (س) ششم اردیبهشت ماه در حرم هلال بن علی(ع) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با پاسداشت مراسم و مناسبت های مذهبی و یکپارچگی و انسجام عملی در برنامه های عزاداری را از جمله اهداف برگزاری مراسم عاشورای فاطمی عنوان کرد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) تصریح کرد: سوگواره ادبی مهتاب شکسته از ویژه برنامه های ادبی است که در سه بخش شعر، نثر ادبی و پیام کوتاه از سوی کتابخانه آستان مقدس و پایگاه اینترنتی هلال برگزار می شود.

به گفته وی مسابقه کتابخوانی خطبه فدکیه، قرائت خطبه فدکیه، برپایی تلاوت نور، تولید ویژه نامه های اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی هلال، قرائت زیارت جامعه کبیره و اطعام زایران و نیازمندان با غذای تبرکی حضرت از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) ویژه این ایام خواهد بود.

کد خبر 1583231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha