۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۰۳

امیر مسعود علمداری:

"پیلبان" تنها تریبون رسمی اهالی پویانمایی بود

"پیلبان" تنها تریبون رسمی اهالی پویانمایی بود

مدیر مسئول ماهنامه "پیلبان" معتقد است این مجله تنها تریبون رسمی اهالی هنر پویانمایی بود که متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم حمایت دولتی در بخش آگهی ها به ادامه فعالیت خود پایان داد.

امیر مسعود علمداری ضمن بیان این مطلب در خصوص چرایی تعطیلی ماهنامه تخصصی پیلبان ویژه هنر انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بزرگترین عامل تعطیلی این ماهنامه مسائل اقتصادی است به این معنا که این مجموعه در بخش خصوصی اداره می شد و هیچ حمایت دولتی از آن صورت نمی گرفت. ده سال از سر عشق با وجود همه ضررهایی که وجود داشت ایستادگی کردیم تا بمانیم بدون اینکه این ماندن سودی در پی داشته باشد. اما گرانی کاغذ، نبود آگهی و تبلیغات برای پر کردن کمبودهای مالی و مسائل دیگر ما را بر آن داشت تا طی یک تصمیم جمعی رای به تعطیلی این ماهنامه دهیم.

مدیر مسئول ماهنامه "پیلبان" در ادامه صحبت های خود افزود: با توجه به هزینه های بالای زندگی قدرت خرید مخاطب پایین آمده است و متاسفانه نخستین پدیده ای که با گرانی کالا از سبد خانواده ها حذف می شود محصولات فرهنگی است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به عدم حمایت دولتی در بخش آگهی و تبلغیات گفت: اغلب کسانی که در بحث تولید انیمیشن فعالیت می کنند در بخش دولتی متمرکز هستند و نیازی به تبلیغات نمی بینند و زمانی که مسئله کمک به هزینه های جاری مجله را مطرح کردیم اعلام کردند که ارائه آگهی در دستور کار مجموعه های دولتی نیست.

علمداری در ادامه افزود: ادامه این روند نه تنها به فع منافع مجله لطمه می زد بلکه همکاران "پیلبان" را به لحاظ مالی متضرر می کرد. این در حالی است که اگر هریک از همکاران نیرو و انرژی خود را جای دیگری غیر از مجله هزینه می کردند قطعا به لحاظ مالی شرایط بهتری داشتند.

وی در ادامه افزود : این ماهنامه ده سال مقاومت کرد و روی پای خود ایستاد و مخاطب خود را جذب کرد . در این مدت هیچ ارگان و یا نهاد مرتبط نیامد دستی از ما بگیرد این در حالی است که تنها تریبون رسمی هنر انیمیشن همین مجله بود و شاید تنها کسانی که از تعطیلی این مجله متضرر شوند اهالی هنر انیمیشن باشند.

کد خبر 1587127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha