۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۳۷

هرتا مولر در نمایشگاه کتاب تهران «قرار ملاقات» دارد

هرتا مولر در نمایشگاه کتاب تهران «قرار ملاقات» دارد

مهرداد وثوقی از عرضه کتاب «قرار ملاقات» و همچنین چاپ دوم رمان «گذرنامه» نوشته هرتا مولر در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

مهرداد وثوقی، مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دو کتاب از هرتا مولر با ترجمه من در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود. یکی از این کتاب‌ها، رمان «گذرنامه» است که دو هفته قبل از عید توسط انتشارات مروارید به چاپ رسید و به تازگی به چاپ دوم رسیده است. این نوبت چاپ «گذرنامه» توسط ناشر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

وی افزود: «قرار ملاقات»‌، رمان دیگر این نویسنده رومانیایی است که صبح روز پنجشنبه هفته پیش توسط همین ناشر منتشر شد. این دو رمان درباره خفقان و فضای دیکتاتوری حکومت چائوشسکو در رومانی است و شباهت‌های زیادی هم به زندگی خود مولر دارند. البته نویسنده فقط قسمت‌هایی از زندگی‌اش را در دو رمان مذکور شبیه‌سازی کرده است و اکثر آثارش هم همین ویژگی را دارند.

این مترجم در ادامه گفت: «راسته کنسروسازی» کتاب دیگری است که انتشارات مروارید قرار است آن را چاپ کند و سعی دارد آن را به نمایشگاه امسال برساند. این کتاب نوشته جان اشتاین‌بک نویسنده آمریکایی است. این کتاب را قبل از سال 91 ترجمه کرده‌ام که یک هفته قبل از نوروز امسال مجوز چاپش صادر شد و ناشر سعی دارد آن را برای نمایشگاه به چاپ برساند.

وثوقی گفت: «راسته کنسروسازی» پرفروش‌ترین رمان اشتاین بک در جهان است. درست است که «خوشه‌های خشم» او معروف‌تر است، ولی «راسته کنسروسازی» که مانند دیگر آثار او با زبان طنز نوشته شده و درباره فقر سال‌های رکود اقتصادی آمریکاست، محبوب‌ترین اثر این نویسنده است.

کد خبر 1587155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha