۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۴۱

فرشچی موحد:

صادرات کشمش همدان دو هزار دلار ارزآوری داشت

صادرات کشمش همدان دو هزار دلار ارزآوری داشت

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: در فروردین ماه امسال صادرات کشمش همدان دو هزار دلار ارزآوری داشته است.

محمد مهدی فرشچی‌موحد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استان همدان با برنامه ریزی های مناسب و شناخت پتانسیل های موجود از ظرفیتها برای توسعه صادرات استفاده می کند.

فرشچی‌موحد با بیان اینکه استان همدان در تولید انگور مقام نخست و در سطح زیر کشت مقام ششم را در کشور دارد، گفت: سالانه 351 هزار تن انگور از 20 هزار و 600 هکتار زمین زیر کشت در استان همدان برداشت می شود.

68 واحد کشمش پاک کنی در استان همدان فعال است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: 68 واحد کشمش پاک کنی و 750 بارگاه بهداشتی تهیه کشمش در استان همدان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سالانه 35 درصد انگور تولیدی استان همدان به کشمش، 10 درصد آبغوره، 15درصد شیره ، مویز، باسلق و 40 درصد به مصرف تازه خوری می رسد.

فرشچی موحد با بیان اینکه استان همدان مقام سوم تولید کشمش بعد از خراسان رضوی و آذربایجان شرقی را دارد، افزود: در فروردین ماه امسال پنج میلیون و 74 هزار دلار کالا به وزن هشت هزار و 888 تن از گمرک این استان صادر شده است.

46 درصد صادرات همدان سهم بخش کشاورزی است

وی گفت: از این میزان صادرات دو میلیون و 334 هزار دلار در بخش کشاورزی بوده که معادل 46 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تأکید کرد: صادرات در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1587247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha